UBER incepe sa aia probleme serioasa si in Romania, deoarece maine si poimaine, adica 26 si 27 aprilie, va fi organizat un protest masiv impotriva lor in Bucuresti. Transportatorii si taximetristii care fac parte din Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România, COTAR, vor protesta impotriva UBER intre orele 09:30 si 21:00 in fata sediului Guvernului.
Conform estimarilor celor de la COTAR, protestul impotriva celor de la UBER ar trebui sa adune nu mai putin de 6000 de taxiuri, autobuze si microbuze in Piata Victoriei si imprejurimi. Vorbim despre coloane peste coloane de masini ale celor ce vor protesta impotriva UBER, si care vor fi cel mai probabil parcate pe Bulevardul Kiseleff si vor bloca intreg traficul in zona Victoriei, dand peste cap traficul si de pe bulevardele adiacente.
Membrii COTAR sunt suparati din cauza faptului ca UBER nu plateste licente de transport pentru afacerile pe care le desfasoara in Romania, lucru aflat in discutie de ani de zile. Acum cei de la COTAR incearca sa puna presiune pe guvern sa actioneze si sa interzica UBER, iar protestele de acest gen vor genera mai mult discomfort si antipatie pentru ei, decat simpatie din partea oamenilor.
UBER: protest mare al taximetristilor in Bucuresti
UBER a castigat clientii taxiurilor din Romania deoarece ofera o metoda alternativa de a beneficia de servicii de transport in orase. Facand abstractie de calitatea masinilor UBER, vorbim despre soferi mai disciplinati, care au mai multa grija de client, probabil conduc mai atent, care nu te injura daca nu le lasi un bacis pe “masura” cursei facute si care nu refuza cursele pentru ca nu sunt suficient de lungi.
Da, UBER este in general mai scump decat un taxi normal, dar la acest pret ai parte de o experienta mai buna, in vasta majoritate a cazurilor. Indiferent cat ar protesta cei de la COTAR impotriva UBER, pana nu rezolva problemele soferilor, nu neaparat a masinilor, concurenta facuta de catre cei de la firme ca UBER nu va disparea.
„În cele două zile de protest, 26 şi 27 aprilie, transportatorii participanţi la protest nu vor efectua nicio cursă. Ne cerem scuze pentru disconfortul pe care-l vom crea clienţilor noştri, locuitorilor din Ilfov, care nu vor mai avea mijloace de transport în zilele de protest, şi bucureştenilor.”
Cerintele celor de la COTAR sunt totusi valide si UBER ar trebui sa lateasca licente de taxi in Romania, dar asta nu va rezolva problema de fond. Chiar daca UBER va plati licente de taxi si serviciul se va scumpi usor, taximetristii tot vor pierde clienti din cauza problemelor pe care refuza sa le rezolve si pe care nu le mentioneaza in toate aceste proteste.
„Cerem scoaterea în afara legii a platformelor tehnologice online care prestează servicii de taximetrie în mod neautorizat, aşa cum s-a întâmplat în ţările europene, unde statul a vrut să-şi protejeje transportatorii autorizaţi. Cerem scoaterea în afara legii a tuturor platformelor online care fac servicii de transport de persoane nedeclarat, nefiscalizat în România şi neautorizat conform legislaţiei în vigoare. Cerem scoaterea în ilegalitate a tuturor firmelor care fac transport regulat, pe rute pentru care nu au participat la licitaţii şi nu au câştigat dreptul de a le opera, conform legii.”
This post was last modified on apr. 25, 2017, 6:02 PM 18:02