iPhone 7 a fost lansat in toamna anului trecut de catre compania Apple si desi atunci a existat mult entuziasm in legatura cu noul produs, iata ca la inceputul acestui an lucrurile s-au mai “asezat”. Conform celor de la CIRP, vanzarile seriei iPhone 7 au scazut din cauza deciziei companiei Apple de a nu schimba design-ul folosit in iPhone 6.
Avand in vedere asimilarile in ceea ce priveste design-ul, multi clienti ai companiei Apple au ales sa cumpere iPhone 6 sau iPhone 6S in locul iPhone 7. Conform CIRP, vechile aceste doua modele anterioare au reprezentat o treime din vanzarile totale ale iPhone in T1 2017, cel mai mare procent din momentul in care Apple a decis sa lanseze cate doua noi modele ale iPhone in fiecare an.
Nici camera duala si nici noul buton 3D Touch nu par sa fi convins lumea ca pretul suplimentar perceput de catre compania Apple pentru seria iPhone 7 in comparatie cu cea anterioara nu par sa fi motivat lumea. Acest lucru era usor de ghicit, iar asta pentru ca oamenii asteapta si o schimbare de design la fiecare doi ani de lansari ale iPhone.
Desi oamenii au ales modelele vechi ale iPhone in numar mare, partea interesanta este ca modelele Plus au fost cumparate in procent mult mai mare decat in trecut. In aceasta idee si pretul mediu de vanzare al iPhone a crescut pe masura, compania Apple ramanand cu mai multi bani din vanzarea terminalelor care au ecrane mai mari.
iPhone 7 si iPhone 7 Plus s-ar fi vandut in procente egale, iar aici observam o crestere de 15% – 17% fata de modelele anterioare, unde terminalele cu ecrane de 4.7 inch dominau. Apetitul clientilor Apple pentru ecranele mari este cat se poate de clar, iar de aici intelegem si de ce Apple va lansa un terminal cu ecran de 5.8 inch in cursul acestui an.
“Despite upgraded features like each new flagship iPhone release, the legacy models accounted for almost a third of iPhones sold in the quarter, the highest percentage since Apple started releasing two new phones each fall in 2014. Sales of iPhone 7 and 7 Plus were about equal, which is good news for Apple. The large-format Plus models accounted for 41% of total sales, a steady increase since the launch of the original Plus model in 2015.”