Vanzarile de tablete iPad ale companiei Apple sunt intr-un declin constant de 13 trimestre fiscale consecutiv, semn ca problemele sunt departe de a fi terminate. Apple a anuntat ca in T1 2017 a vandut 8.9 milioane de tablete iPad in lumea intreaga, cu 1.4 milioane de unitati mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut.
Desi iPad a ramas cea mai populara tableta in randul consumatorilor, cota de piata a Apple a scazut cu 1.3% intr-un an, compania ranand totusi in topul vanzatorilor de tablete. Desi vanzarile de tablete iPad au scazut in primul trimestru fiscal al anului 2017, cei de la Samsung au reusit sa isi pastreze vanzarile la acelasi nivel, cel putin teoretic, pentru ca ei nu divulga publicului cat vand.
Totusi, cei de la IDC estimeaza ca intreaga piata a tabletelor a inregistrat o scadere a vanzarilor de 3.4 milioane de unitati fata de T1 2016, sau de aproximativ 10%. In top 5, doar Apple si Lenovo au inregistrat scaderi ale vanzarilor, restul producatorilor reusind sa vanda cel putin la fel de mult ca anul trecut, Huawei inregistrand o crestere a vanzarilor.
Scaderea in vanzarile de tablete iPad a redus cu 600 de milioane de dolari incasarile Apple din comercializarea acestor produse, pierderea fiind mare. Motive pentru continua scadere a vanzarilor iPad pot fi gasite fara probleme, insa ceea ce nu gaseste Apple este o metoda prin care sa isi faca produsele populare din nou pentru clientii sai.
“The rate at which the tablet market grew from 2010 to 2013 was unlike many other consumer-oriented device markets we’ve seen before,” said Ryan Reith, program vice president with IDC. “However, it appears for many reasons consumers became less eager to refresh these devices, or in some instances purchase them at all. We continue to believe the leading driver for this was the increased dependency on smartphones, along with rather minimal technology and form factor progression.”