Intr-o era digitala in care nimeni nu vrea sa plateasca pentru nimic, cei de la Apple se chinuie sa convinga oamenii sa plateasca pentru muzica. Intr-un interviu acordat zilele trecute pentru o publicatie americana, Jimmy Iovine, co-fondator al Beats si director Apple care conduce Apple Music, a vorbit despre problemele pe care le aduce oferirea de muzica gratuita.
El a afirmat ca daca Apple Music ar fi fost disponibil intr-o versiune gratuita permanenta, atunci serviciul ar fi avut 400 de milioane de utilizatori activi lunar. Aici el ataca Spotify, care are o versiune gratuita si plina de reclame, directorul Apple afirmand ca acest model de serviciu de streaming audio este de fapt pagubos pentru artistii care isi ofera muzica.
Pentru a convinge mai multi oameni sa plateasca pentru Apple Music, Jimmy Iovine este de parere ca trebuie sa ofere si beneficii speciale. Mai exact, Apple investeste serios in continut video pentru Apple Music, iar compania spera ca asta ii va convinge pe oameni sa-si faca abonamente, cu care in schimb sa plateasca si artistii ai caror muzica este oferita prin sistem.
“I’ve put my money where my mouth is: Beats Music didn’t have a free tier. Apple Music doesn’t have a free tier. I’m not just talking it; I’m walking it. That’s why I aligned with Eddy and Tim and Steve. They thought the same way. I think what’s going on [with free music] is wrong. I just do.”
Ceea ce spune Iovine da de inteles ca utilizatorii care folosesc Apple Music gratuit timp de 3 luni ar putea ramane fara acces la anumit continut din platforma. Ei ar putea fi nevoiti sa plateasca un abonament lunar pentru a accesa acel continut, iar sumele cerute de catre Apple nu sunt chiar atat de mari pentru a speria potentialii clienti.
“In the beginning of Apple Music, I was very frustrated; I tried to fight [Spotify] and all those things. Now all we can do is make Apple Music such a special place that people want to come and that will encourage more people [to subscribe].”
Desigur ca ideile celor de la Apple sunt bune pentru industrie, dar a convinge oamenii sa plateasca pentru ceva ce nu le este neaparat necesar nu este o munca atat de usoara.