Compania Apple a reusit cu terminalele iPhone sa-si fidelizeze extrem de mult clientii din lumea intreaga, lucrurile ajungand in punctul in care rata de loialitate a ajuns la 92%. Practic, 92% dintre cei care detin acum un iPhone intentioneaza sa isi cumpere un alt model din serie in urmatoarele 12 luni, conform analistilor de la Morgan Stanley.
Procentul este unul ametitor de mare, insa ne arata din nou cam cat de mult isi iubesc terminalele iPhone clientii celor de la Apple si cat de interesati sunt de vitoarele modele. In aceeasi perioada a anului trecut, rata de loialitate in randul clientilor iPhone era de 86%, deci vorbim despre o crestere de 6 procente inregistrata intr-un singur an de zile.
Aceasta nu este cel mai mare procent de loialitate inregistrat in randul clientilor iPhone, in septembrie 2015 fiind catalogat un procent de 93% de catre analisti.
Facand o comparatie cu competitorii Apple, doar Samsung se apropie cu o rata de loialitate de 77%, LG avand 59%, Motorola 56% si Nokia 42%. Practic, Apple este “de neatins” din punct de vedere al loialitatii clientilor care-i folosesc terminalele iPhone, iar asta spune foarte multe despre potentialul privind vanzarile pe care compania le poate genera in urmatorii ani.
Cu o baza de clienti ce este atat de loiala, este usor de inteles de ce analistii estimeaza ca iPhone 8 va inregistra vanzari colosale in momentul in care va fi lansat pe pietele globale, foarte multi actuali clienti avand intentia de a-l cumpara. In aceasta situatie, cei de la Apple pot spera ca vanzarile iPhone vor creste in continuare in urmatoarele trimestre fiscale.
:It’s our belief that a maturing installed base that is accustomed to iOS and increased press around potential new technologies in the upcoming iPhone drove the strong year-over-year increase. Importantly, the rise in Apple’s loyalty rates comes after Samsung, Apple’s biggest competitor in the United States, introduced the Galaxy S8, which was available for pre-order starting March 30th. Apple’s loyalty rate of 92% dwarfs that of all other vendors, with Samsung garnering a 77% retention rate, followed by LG (59%), Motorola (56%), and Nokia (42%).”