iOS 11 indeplineste una dintre marile promisiuni ale companiei Apple, aducand pentru prima oara in sistemul de operare suport nativ pentru realitatea augmentata. Apple a prezenta o aplicatie proprie care demonstreaza cat de utila poate fi realitatea augmentata in iOS 11 pe iPhone sau iPad, iar acum incearca sa convinga lumea intreaga sa faca aplicatii in baza ei.
Cei de la Apple au lansat impreuna cu iOS 11 si o platforma numita ARKit, aceasta permitand folosirea API-urilor iOS 11 pentru a implementa realitate augmentata in aplicatii. Apple spune ca iOS 11 va fi cea mai mare platforma pentru realitate augmentata si are dreptate, deoarece sute de milioane de iPhone si iPad din intreaga lume vor putea rula aplicatii cu ARKit implementat.
Desi nu a spus asta la prezentarea iOS 11, in pagina dedicata sistemului de realitate augmentata, compania Apple spune ca doar unele iPhone si iPad vor fi compatibile cu ARKit. Mai exact, Apple sustine ca doar produsele sale care au chip-uri A9 si A10 vor putea rula aplicatii cu ARKit in iOS 11, deci doar produsele lansate in 2015 si 2016 pe piata.
Toate produsele lansate dupa iPhone 6S si pana la iPhone 7, sau toate modelele de tablete iPad Pro si iPad 2017 vor putea rula in iOS 11 aplicatii ce au ARKit implementat, insa altele nu. Era normal ca Apple sa limiteze compatibilitatea ARKit din iOS 11 cu un numar nu foarte mare de iDevice-uri, asa ca daca al vostru nu este in lista, nu va asteptati sa folositi ARKit.
“ARKit runs on the Apple A9 and A10 processors. These processors deliver breakthrough performance that enables fast scene understanding and lets you build detailed and compelling virtual content on top of real-world scenes. You can take advantage of the optimizations for ARKit in Metal, SceneKit, and third-party tools like Unity and Unreal Engine.”