Telekom a avut un an 2016 extrem de prost in Romania, deoarece divizia mobila a pierdut cateva sute de mii de clienti in cele 12 luni de activitate in tara noastra. Conform celor de la Telekom, divizia mobila avea 5,654 milioane de clienti la finalul T1 2016, aceasta cifra fiind in scadere cu 4% fata de cea inregistrata la inceputul anului 2015.
In T1 2017 cei de la Telekom raportau 5 milioane de clienti pentru divizia mobila, deci 654.000 de clienti s-au “evaporat” intr-un singur an de zile, pierderea fiind colosala. Vorbim despre aproximativ 13% din baza totala de clienti Telekom ai serviciilor mobile care au disparut in 12 luni, iar cei de la Digi Mobil sunt cel mai probabil principalii beneficiari ai acestei pierderi.
Partea interesanta este ca in T4 2016 Telekom avea 5,3 milioane de clienti, deci doar 354.000 de clienti au plecat de la operator intre T1 si T4 2016, deci cifra poate fi mai mare. Aici vedem doar diferenta dintre numarul de clienti ai Telekom, dar in realitatea au plecat cel mai probabil mai multi, altii fiind convinsi sa vina in retea, fie prin portare, fie ca si clienti noi.
Telekom – cateva sute de mii de clienti pierduti intr-un singur an
Intre T4 2016 si T1 2017, adica o perioada de 3 luni de zile, baza de clienti a celor de la telekom a scazut cu inca 300.000 de clienti, mai mult aproape cat in precedentele 9 luni la un loc. Aici vobim practic despre o pierdere accelerata a clientilor Telekom, fara vreo explicatie logica, iar asa operatorul ajunge la 5 milioane de clienti in Romania in momentul de fata.
De ce a pierdut Telekom atat de multi clienti ? Pot exista o multitudine de explicatii pentru asta, dar cele mai simple pot fi preturile mari si experienta proasta a clientilor. In general, clientii unui operator de telefonie mobila pleaca doar daca platesc prea mult pentru ceea ce primesc, sau daca serviciile sunt proaste, iar la Telekom ar putea fi vorba despre o combinatie.
“La sfârșitul primului trimestru al anului 2016, baza totală de clienți (inclusiv Zapp) a fost de 5,654 milioane, în scădere cu 4% față de T1 2015. – Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în T4 2016, baza totală de clienţi Telekom Romania Mobile Communications a scăzut cu 7,1%, la 5,3 milioane. – Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în T1 2017, baza totală de clienţi Telekom Romania Mobile Communications a scăzut cu 11,2%, la 5 milioane.”
N-o sa intru in detaliile calitatii serviciilor oferite de catre cei de la Telekom, dar subliniez din nou faptul ca operatorul trece printr-o perioada foarte dificila. Saptamana trecuta presedintele Telekom a anuntat o reorganizare cu desfiintarea a peste 100 de posturi de manager, unii angajati urmand a fi concediati, impreuna cu alti membri ai diviziilor.
In ciuda tuturor acestor probleme, Telekom ramane totusi un operator de telefonie mobila cu venituri anuale de peste 1 miliard de dolari, mai mari decat ale Vodafone, dar cam egale cu ale Orange.
This post was last modified on iun. 21, 2017, 3:18 PM 15:18