X

Apple incepe razboiul cu artistii din Apple Music

Compania Apple a inceput un razboi cu marile case de discuri, si implicit cu artistii, ale caror muzica si clipuri video sunt distribuite prin Apple Music. Mai exact, cei de la Apple vor sa reduca sumele de bani platite catre artistii ale caror melodii sunt ascultate prin Apple Music, intentia fiind e a isi aduce cheltuielile la acelasi nivel cu cei de la Spotify.

Apple plateste mai mult decat Spotify pentru muzica distribuita prin Apple Music, iar asta pentru ca a inceput de la nimic, dar acum Apple are o baza de clienti suficient de mare care-i permite sa negocieze. Apple se intalneste luna aceasta cu reprezentantii marilor case de discuri pentru a discuta noile preturi pentru muzica, insa daca nu va reusi sa renegocieze preturile, actuala intelegere este prelungita.

In momentul de fata marile case de discuri primesc 58% din incasarile Apple Music, insa cei de la Spotify platesc doar 52%, reusind sa reduca anul acesta procentul de la 55%, cat era anul trecut. Apple vrea sa faca acelasi lucru pentru Apple Music, insa trebuie sa garanteze cresterea bazei de clienti, asa cum a facut si Spotify.

Marile case de discuri sunt dispuse sa renegocieze taxele de licentiere pentru muzica, dar separat de garantarea cresterii bazei de abonati au si alte cereri. Marile case de discuri se temeau ca Apple Music va afecta vanzarile iTunes, iar acum cer ca Apple sa se oblige sa promoveze in continuare magazinul sau de muzica, in principal in tari unde streaming-ul audio nu este foarte popular.

Din moment ce marile case de discuri sunt dispuse sa renegocieze procentul din incasarile iTunes pe care Apple le plateste pentru muzica din Apple Music, este clar ca discutiile ar putea avea succes.

“Under Apple’s current deal, record labels at first received about 58 percent of revenue from Apple Music subscribers, a higher than they got from other major streaming services including Spotify. Spotify reduced its rate to 52 percent from 55 percent in recent negotiations with labels, tied to certain guarantees on subscriber growth. The labels are open to a reduction in Apple’s rate — provided it’s also able to expand subscriber rolls and meet other requirements, the people said.”

 

This post was last modified on iun. 22, 2017, 7:12 AM 07:12

Disqus Comments Loading...