YouTube, sursa principala de continut pentru foarte multi oameni de pe planeta, are acum un nou inamic extrem de important care face o investitie strategica printr-un plan complet neasteptat. Mai exact, vorbim despre gigantul trust media BBC, care investeste zeci de milioane de dolari pentru a convinge copiii sa nu se mai uite la YouTube, Netflix, Amazon, sau Facebook.
Cei de la BCC investesc de zeci de ani pentru a crea continut dedicat copiilor, iar acum compania vrea sa ii convinga pe acestia sa-i vizioneze continutul in propriile servicii online in loc de YouTube. BBC a pierdut foarte multi copiii care-i urmareau programele, acestia ajungand pe YouTube, sau servicii precum cele ale Amazon, Netflix, ori ale altor producatori de continut special pentru ei.
BBC s-a saturat sa piarda bani din aceasta cauza, asa ca acum va investi 44 de milioane de dolari pentru a convinge copiii sa ramana la serviciile sale i nloc sa “plece” pe YouTube. BBC sustine ca aceasta este cea mai mare investitie din ultimii 10 ani dedicata copiilor, iar cei de la YouTube sunt principala tinta, dar e greu de spus cat de afectati vor fi de schimbarile majore pregatite de catre BBC.
YouTube atacat de BBC cu un plan complet neasteptat si o investitie colosala
Aceasta suma de 44 de milioane de dolari va fi investita de catre cei de la BBC in decursul a 3 ani de zile, deci YouTube nu trebuie sa se teama chiar atat de tare de la bun inceput. BBC vrea sa lanseze mai multe productii pentru TV si serviciile de streaming online, inclusiv jocuri si aplicatii, iar ceea ce ar fi ajuns in mod normal si pe YouTube, va ramane doar in serviciile companiei britanice.
BBC a redus cheltuielile in diverse divizii ale companiei pentru a putea porni acest razboi cu cei de la YouTube, dar poate ca va avea succes in a concura mai eficient cu platforma Google. Desigur ca e greu de spus de pe acum ce fel de succes va avea BBC in initiativa sa de a se lupta cu YouTube, dar probabil a observat ca resursele sale au fost substantial de reduse dupa publicarea continutului pe platforma Google.
“We put children’s front and centre throughout the charter renewal process and today’s announcement reflects our commitment to our youngest audiences. We’re making BBC Children’s fit for the future, maintaining our world-class channels whilst enhancing our online offer to meet the needs of the next generation. Investment in British content – particularly for the young – is vital, unless we want more of our culture shaped and defined by the rise of West Coast American companies.”
BBC incearca sa prezinte totul intr-o “nota” cat se poate de pozitiva si sustine ca nu vrea sa lupte cu YouTube, ci doar sa produca numai continut de buna calitate, si poate face asta doar in platforma proprie. Desigur ca in realitate este doar un mod mascat de a spune ca nu vrea sa mai piarda bani pe YouTube si sa readuca audienta tanara catre programele sale TV si platformele sale online.
Acestea fiind spuse, daca urmariti productie BBC pentru tineri pe YouTube, ar fi bine sa va pregatiti pentru o schimbare majora in modul de vizionare.