Facebook investeste sume importante de bani in fotbal, recunoscand intr-un final ca restul nu doar sporturile americane merita sa aiba parte de atentie din partea sa. Saptamana trecuta am aflat ca va transmite live meciurile Champions League pentru utilizatorii platformei sale de socializare, iar acum aflam ca Facebook va investi si pentru a avea continut special pentru Cupa Mondiala de Fotbal din Rusia 2018.
Facebook investeste impreuna cu Twitter pentru a avea parte de continut video si imagini exclusive de la urmatoarea Cupa Mondiala de Fotbal, care se va desfasura in Rusia in 2018. Vorbim despre continut cumparat de catre Facebook pentru teritoriul american de la canalale TV de sport ale Fox Sports, insa totul va putea fi vazut pe website-ul retelei de socializare de catre oricine.
Facebook vrea sa profite de interesul tot mai mare pe care americanii il au vis-a-vis de fotbal, Twitter fiind constienta de acelasi interes. Ambele companii sunt dispuse sa plateasca zeci de milioane de dolari pentru a avea parte de continut video si imagini exclusive, Facebook ajungand la investitii foarte mari facute pentru a aduce fotbalul in news feed-urile tuturor americanilor.
Facebook investeste foarte multi bani in fotbal
Facebook va trebui sa plateasca sume serioase pentru a avea parte de acest tip de continut, avand in vedere ca Fox Sports a platit 400 de milioane de dolari pentru drepturile de a transmite Cupa Mondiala de Fotbal Rusia 2018. Da, ati citit bine, 400 de milioane de dolari pentru o luna de fotbal, dar suma va fi recuperata de catre trustul media din SUA prin vanzarea de licente catre Facebook, Twitter si cine mai doreste.
Facebook ar putea plati minim 10% din suma platita de catre Fox Sports catre FIFA, iar Twitter ar putea plati cel putin la fel, insa totul depinde de continutul pe care-l vor avea. Separat de Facebook si Twitter, alte companii americane vor putea prelua continut video si imagini exclusive de la Fox Sports in vara anului viitor, asa ca vorbim despre foarte multi bani care vor ajunge in conturile FIFA.
“Facebook Inc., Twitter Inc. and Snap Inc. are seeking online rights to video highlights from next year’s World Cup, soccer’s most popular tournament, according to two people familiar with the matter.”
Facebook ar putea primi inclusiv acordul de a transmite live in cadrul retelei sale de socializare unele dintre meciurile care se vor desfasura la Cupa Mondiala de Fotbal Rusia 2018. Daca se va intampla acest lucru, atunci Facebook va ajuta sute de milioane de oameni sa vada respectivele meciuri daca nu au un televizor, sau abonament la canale de sport.
Facebook reactioneaza acum la faptul ca in 2014 si 2016 a primit foarte multe cereri pentru a sterge continut de la Cupa Mondiala si Campionatul european, aceasta licentiere rezolvand problemele.