Huawei este una dintre cele mai surprinzatoare companii care produce smartphone-uri, iar asta pentru ca a avut o crestere spectaculoasa in vanzari in ultimii ani si asta nu pare sa se opreasca prea curand. Huawei este lider in vanzari pe piata din China, dominand Apple si Samsung, insa vanzarile sale globale sunt de ceva vreme pe un trend ascendent, apropiindu-se de 200 de milioane de unitati anual.
Huawei si-a anuntat inca de acum aproape 2 ani intentia de a depasi Apple in vanzarile de smartphone-uri pentru a cuceri cea de-a doua pozitie pe piata, una foarte importanta. Pana acum cei de la Huawei au avut succes in a se apropia de acest obiectiv, dar deocamdata raman mult in urma celor de la Apple, desi diferenta incepe sa devina din ce in ce mai mica in fiecare an, cu estimarea ca la un moment dat Apple va fi ajunsa.
Huawei are totusi o mare problema, mai exact profitul, care este extrem de mic si nesemnificativ in comparatie cu ceea ce genereaza Apple in fiecare an. Pentru a rezolva aceasta problema, cei de la Huawei au anuntat ca intentioneaza sa renunte la vanzarile de smartphone-uri ieftine deoarece nu poate genera profit suficient de bun de pe urma lor, asa ca se va concentra pe terminalele mid si high-end.
Huawei invata de la Apple pentru a o intrece
Huawei, ca si Samsung, isi genereaza vasta majoritate a vanzarilor multumita acestor smartphone-uri ieftine, asa ca eliminarea lor se va face treptat, altfel vanzarile vor scadea extrem de mult. Nu trebuie sa fie nimeni mintit cu faptul ca Huawei ar vinde multe smartphone-uri premium pentru ca asta ar fi o minciuna, compania Apple fiind lider absolut la asta, asa ca Huawei va renunta treptat la modele pentru a nu speria analistii.
Huawei nu a anuntat cum intentioneaza sa faca aceasta tranzitie, dar cu siguranta nu va fi ceva brusc, pentru ca efectele vor fi resimtite puternic pe burse. E greu de spus si cat profit ar putea scoate Huawei renuntand la aceste terminale, pentru ca vanzarile modelelor premium nu sunt chiar atat de mari, iar separat de dezvoltare Huawei investeste si foarte multi bani in promovare, asa ca exista cheltuieli sustinute pentru fiecare lansare.
“We are giving up the very low-end devices because the margin in this is extremely low, and it’s not making enough profit for us. The priority is Europe, China and Japan, where the economy is healthy and people are able to consume them.”
Huawei are sanse foarte mari de a se apropia de Apple in vanzari daca isi continua evolutia avuta pana acum, insa renuntarea la o buna parte dintre vanzari i-ar putea “trage inapoi”. Acestea fiind spuse, va fi interesant de vazut cum va evolua Huawei in viitor, dar in baza a aceea ce vedem acum, se pare ca situatia nu va fi una foarte simpla pentru producator.