Apple a initiat acum ceva timp un proiect care avea menirea de a duce la dezvoltarea unei masini electrica si autonome, insa din tot ceea ce s-a stabilit atunci ca obiectiv, a ramas doar partea autonoma. Mai exact, in momentul de fata compania Apple dezvolta software pentru ghidare autonoma dedicat masinilor si nu o masina electrica si autonoma pe care sa o vanda.
Intre 2014 si 2015 proiectul celor de la Apple parea sa fie in plin proces de dezvoltare si totul se desfasura conform planului, insa din 2016 lucrurile au inceput sa se schimbe. Atunci au inceput sa fie amanate termenele pentru finalizarea unora dintre etapele necesare dezvoltarii masinii celor de la Apple, iar liderul intregului proiect a fost schimbat cu un fost veteran, convins sa renunte la pensionare.
Angajatii Apple s-au plans din cauza faptului ca le sunt impuse obiective imposibil de realizat in perioadele de timp cerute de catre Apple, dar si ca prioritatile proiectului se schimbau constant. Deasemenea, nu toata lumea era convinsa ca Apple trbeuie sa dezvolte o masina autonoma, sau partial autonoma, care i-ar permite soferului sa preia controlul la nevoie, cum se intampla la Tesla.
“Team members complained of shifting priorities and arbitrary or unrealistic deadlines. There was disagreement about whether Apple should develop a fully autonomous vehicle or a semiautonomous car that could drive itself for stretches but allow the driver to retake control.”
Liderul initial al proiectului dorea ca Apple sa dezvolte o masina partial autonoma, insa Jony Ive dorea o masina autonoma care ar fi adus o adevarata revolutie in industria auto. Apple nu stia nici ce limbaj de programare sa foloseasca pentru sistemul de operare al masinii, iar unii ingineru doreau sa reinventeze volanul cu schimbarea formei intr-una sferica.
“Steve Zadesky, an Apple executive who was initially in charge of Titan, wanted to pursue the semiautonomous option. But people within the industrial design team including Jonathan Ive, Apple’s chief designer, believed that a fully driverless car would allow the company to reimagine the automobile experience, according to the five people.”
Dupa atat de multe probleme, cei de la Apple se concentreaza acum pe dezvoltarea unui sistem de ghidaj autonom pentru masini, pe care sa il vanda catre alti producatori. Mai mult decat atat, Apple vrea sa lanseze primele sale masini de transport pentru angajati care ar avea rute predefinite si i-ar transporta pe acestia de acasa pana in sediul din Cupertino.
“Apple even looked into reinventing the wheel. A team within Titan investigated the possibility of using spherical wheels — round like a globe — instead of the traditional, round ones, because spherical wheels could allow the car better lateral movement.”
Practic, Apple si-a propus sa faca prea multe si nu a reusit nimic pentru ca, asa cum au spus presedintii unor mari companii producatoare de automobile, Apple nu poate dezvolta o masina electrica si autonoma.