WhatsApp si tepele cu eMAG, Kaufland si Tarom au dat mari batai de cap companiilor care nu par sa-i faca pe oameni sa inteleaga ca nu este bine sa cada capcana hackerilor. WhatsApp este cea mai mare retea de mesagerie text de pe planeta, insa din pacate este folosita de catre hackeri pentru a pacali utilizatorii obisnuiti care cred ca pot castiga diverse premii prin intermediul sau, insa nu fac altceva decat sa-si predea datele personale.
WhatsApp a fost platforma prin care aceasta noua campanie de phishing a fost initiata recent, ea avand menirea de a fura datele utilizatorilor suficient de creduli incat sa ii cada in capcana. eMAG, Kaufland si Tarom sunt principalele brand-uri utilizate pentru a pacali utilizatorii WhatsApp sa isi ofere datele personale catre hackeri, pagini speciale fiind create de catre ei pentru a sugera ideea ca se acceseaza website-urile companiilor.
WhatsApp este atat de populara in Romania, incat eMAG, Tarom si Kaufland au publicat mesaje prin care ii atentioneaza pe romani ca nu trebuie sa cada in plasa hackerilor. Desigur ca asta nu i-a oprit pe multi din tentativele de a castiga vouchere la eMAG, Kaufland sau bilete la Tarom, acestia plangandu-se dupa aceea ca totul este doar o teapa, pe care ar fi trebuit sa o prevada de la bun inceput fara a lua in calcul “castigul”.
WhatsApp si tepele cu eMAG, Kaufland si Tarom
WhatsApp a fost folosita pentru propagarea acestei campanii cu eMAG, Kaufland si Tarom pentru ca oamenii au de obicei incredere in ceea ce le spun prietenii. In aceasta idee, hackerii au incurajat utilizatorii WhatsApp sa partajeze link-urile catre falsele website-uri cu concursuri catre prieteni, acestia din urma facand acelasi lucru, crezand in mod gresit ca vor castiga ceva de la eMAG, Kaufland sau Tarom.
Desigur ca WhatsApp nu are nicio vina pentru naivitatea oamenilor, insa nici eMAG, Kaufland sau Tarom, totul avand la baza ingeniozitatea hackerilor care au creat campania. Toate datele cerute de la utilizatori in formularele de contact ale falselor website-uri eMAG, Kaufland sau Tarom, accesate prin WhatsApp, sunt trimise catre serverele hackerilor si stocate pentru a fi utilizate in viitor.
WhatsApp este folosita foarte des pentru atacuri de acest gen in strainatate, asa ca toti cei care au facut-o in Romania s-au inspirat cel mai probabil de acolo. eMAG, Kaufland si Tarom sunt cateva dintre cele mai cunoscute companii din Romania, asa ca alegerea lor pentru acest atac a fost una usoara, totul dovedindu-se a fi un succes pentru hackeri.
This post was last modified on sept. 5, 2017, 12:35 PM 12:35