Facebook anunta un atac major Impotriva YouTube si se pregateste sa cheltuie sume colosale de bani pentru a putea depasi compania detinuta de catre Google. Conform unor informatii aparute in cursul acestei zile, cei de la Facebook sunt hotarati sa plateasca pentru muzica pe care utilizatorii sai o folosesc in clipurile video publicate in retea, lucru pe care cei de la YouTube il fac de ceva vreme deja.
Facebook este dispusa sa plateasca sute de milioane de dolari pentru a licentia drepturile caselor de discuri asupra muzicii redate in clipurile video publicate prin reteaua de socializare. Desi clipurile video terte publicate pe Facebook nu obliga compania sa plateasca licente pentru ele, clipurile video publicate direct prin platforma sa trebuie sa respecte legislatia de autor, deci trebuie platite licente.
Facebook primeste in mod constant cereri pentru a sterge clipuri video publicate in reteaua sa din cauza faptului ca ele incalca legislatia privind drepturile de autor. Facebook vrea sa inceapa sa plateasca licente pentru ca aceste clipuri video sa ramana in retea, iar asa poate concura cu YouTube, care poate gazdui anumite clipuri video chiar daca ele contin muzica licentiata de casele de discuri.
Facebook anunta un atac major Impotriva YouTube
Facebook vrea sa dezvolte si un sistem special care sa descopere care clipuri video contin muzica protejata prin drepturi de autor, pentru a le sterge sau a le bloca publicarea. Facebook a crescut in ultimii ani interesul pentru clipurile video publicate in retea, astfel ca acestea apar mai des in News Feed-urile utilizatorilor si numarul de vizualizari generat lunar incepe sa se apropie de cel al companiei YouTube.
Facebook ar putea lua in calcul si lansarea unui serviciu de streaming audio pentru cele 2 miliarde de persoane care-i folosesc reteaua de socializare. In aceasta situatie va trebui sa plateasca mult mai multi bani pentru ascultarile generate de catre utilizatori, insa va concura din toate punctele de vedere cu YouTube, aceasta functionalitate fiind singura care lipseste din portofoliul celor de la Facebook in momentul de fata.
“Facebook Inc. is offering major record labels and music publishers hundreds of millions of dollars so the users of its social network can legally include songs in videos they upload, according to people familiar with the matter.”
Facebook a lansat deja o platforma pentru vizualizarea de filme si seriale TV, astfel ca a facut primii pasi spre a concura mai serios cu YouTube in urmatorii ani. Desigur ca Facebook trebuie sa ofere mult mai mult pentru a putea avea succes in fata companiei YouTube, iar licentierea de muzica si lansarea unui sistem de streaming audio ar putea fi cele mai bune idei posibile, mai ales ca ambele sunt in trend in momentul de fata.