Apple are magazinele sale create in baza unor design-uri create de catre Jony Ive, intr-o buna masura, iar schimbarile nu se fac foarte usor pentru ele. Angela Ahrendts, vicepresedintele senior al diviziei care administreaza Apple Store-urile, a aflat asta “pe pielea sa” intr-o discutie cu Jony Ive.
Aceasta a propus unele schimbari pentru mesele din Apple Store, insa Jony Ive a spus ca ele sunt cele folosite si in laboratoarele de design. Ive a afirmat ca mesele acelea sunt identice cu cele din laboratoarele de design si ca lui ii place asta, deci nu trebuie schimbae, mesele fiind “sacre”.
“In one of those very early conversations,” Ahrendts recalled, Ive said, ‘Don’t mess with the tables. They’re the same tables we used in our design studio and I love that it goes from the studio to the stores.’ He said, ‘They’re sacred.’”
Partea interesanta este ca aceasta gandire a adus in Apple Store-uri mai multe experiente pentru cele aprroape 200 de milioane de clienti care le viziteaza. Conform Angelei Ahrendts, 20% dintre cei care intra in Apple Store cumpara ceva, iar 80% dintre cei care vin acolo, o fac pentru experienta.
Acum compania Apple ii invata pe clienti cum sa-si foloseasca telefoanele, laptop-urile, cum sa faca poze, dar si multe, multe altele. Apple s-a gandit sa transforme Apple Store-urile in locatii turistice, iar acest lucru s-a dovedit a fi un succes, compania ghicind ca majoritatea cumparaturilor se muta online, iar pentru a tine magazinele fizice “in viata”, a ales sa le transforme in locatii turistice.
“It used to be that 80/20 rule — [malls] would be 80% shopping and 20% experience. It’s got to go the opposite now, because all the shopping you can do faster, cheaper, etc., online.”
This post was last modified on oct. 25, 2017, 7:17 PM 19:17