Telekom a primit saptamana aceasta o amenda de la ANCOM, autoritatile reactionand cel mai probabil in baza unor plangeri facute de catre clientii nemultumiti ai operatorului de telefonie mobila. Vorbim despre o amenda de doar 200.000 de LEI aplicata operatorului de telefonie mobila, valoarea in sine fiind nesemnificativa pentru o companie care genereaza 1 miliard de euro anual.
Telekom a fost amendata de catre ANCOM din cauza procesului de portare pentru unii clienti, acestia plangandu-se fie de nerealizarea portarii, fie de prelungirea nejustificata a perioadei de portare. Conform celor de la ANCOM, 1232 portari din Telekom spre alte retele de telefonie mobila nu au fost realizate, iar pentru alte 4941 portari operatorul a prelungit nejustificat perioada, asa ca a fost reclamata.
Telekom era obligata ca la primirea cererii de portare a unui numar de telefon mobil sa actioneze in consecinta si sa trimita cererea catre operatorul la care respectivul client doreste sa ajunga. Telekom a impiedicat sau intarziat nejustificat aceasta procedura, compania fiind reclamata nu doar de catre clienti, ci si de catre unii operatori de telefonie mobila concurenti, iar ANCOM a actionat intr-un final, desi multi s-au enervat in consecinta.
Telekom a avut toate aceste probleme in perioada 1 mai – 21 iulie 2017, operatorul neraspunzand mesajului standar de portare in cazul a 7213 cereri de portare facute de catre clientii din Romania. Din cauza acestor probeme, 1232 numere nu au fost portate din reteaua Telekom, in timp ce pentru alte 4941 numere unice s-a intarziat nejustificat de mult portarea, ceva pentru care Telekom va plati acum.
“utoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii (ANCOM) a sanctionat Telekom Romania Mobile Communications cu amenda în cuantum de 200.000 de lei pentru nerealizarea portarii a 1.232 de numere de telefon si întârzierea procesului de portare pentru alte 4.941 de numere de telefon.”
Telekom va trebui sa plateasca acum aceasta amenda in valoare de 200.000 de LEI catre bugetul de stat, insa ea este nesemnificativa pentru o companie atat de mare, care se afla oricum intr-o situatie delicata. Cei aproape 50.000 de euro reprezinta mai putin decat incasarile pentru o singura zi a celor de la Telekom, asa ca lipsa lor nu va fi resimtita chiar atat de mult, dar asta e legislatia din Romania.
Telekom a pierdut peste 1 milion de clienti in ultimii ani din cauza serviciilor proaste pe care le ofera pentru clientii din portofoliu, iar problemele cu portarile sunt cel mai probabil mai mari decat par. Telekom incearca sa opreasca “hemoragia” de clienti, insa pana acum a reusit sa obtina doar o amenda, iar numarul celor care-i folosesc serviciile este intr-un constant declin, deci rezolvarea trebuie sa vina de altundeva.