Astazi cei de la eMAG au anuntat in mod oficial cifrele de vanzari pentru Black Friday 2017, magazinul online oferind si cateva informatii care n-au fost disponibile presei pe parcursul zilei. Conform informatiilor venite de la magazin, in ziua de 17 noiembrie a inregistrat vanzari de 360 de milioane de LEI, cu 10 milioane de LEI mai mult decat estimase ca va inregistra.
Desi incasarile au crescut, multumita faptului ca in 2017 cosul mediu de cumparaturi a fost de 970 de LEI per client, eMAG a vandut tot 1.1 milioane de produse, ca in anul 2016. Practic, de Black Friday 2017 magazinul a reusit sa vanda jumatate din produsele pregatite pentru clienti, iar acum are in aceasta pagina o campanie de reduceri Crazy Days in care ofera o parte din cele ramase la preturi foarte bune.
eMAG a inregistrat o crestere de 4 puncte procentuale a vizitelor facute de pe telefoanele mobile, anul acesta ajungandu-se la 68.5% fata de 64.17% in 2016. Partea mai importanta este ca 55% dintre toate comenzile inregistrate au fost facute folosind telefoane mobile, deci foarte multa lume a folosit aplicatia magazinului de Black Friday 2017 pentru a cumpara rapid produsele dorite.
eMAG Black Friday 2017 – record de incasari si plati cu cardul
Poate cea mai importanta schimbare fata de 2016 pentru eMAG sta in faptul ca 30.69% dintre comenzi au fost platite cu cardul, spre deosebire de 26.11% in editia trecuta. Black Friday 2017 a adus incasari cu 20% mai mari fata de 2016 pentru eMAG, plati mai multe cu cardul, mai multe comenzi facute de pe mobil, dar acelasi numar de produse vandute de magazin.
“Principalele fenomene pe care le-am înregistrat în Black Friday 2017 sunt: dominaţia mobilului, saltul istoric al plăţilor cu cardul şi orientarea clienţilor către produse din game superioare. Shopping mall-ul din buzunarele oamenilor, smartphone-ul, a devenit cea mai simplă şi eficientă modalitate de a achiziţiona produse online, cu o pondere de peste 2 treimi din totalul vizitelor de Black Friday. Este un trend pe care noi l-am anticipat în urmă cu 6-7 ani şi estimăm că va creşte în continuare.”
Pe de alta parte, numarul produselor vandute prin marketplace a crescut la aproape 285.000 si a adus partnerilor incasari de 68 de milioane de lei, dublu fata de anul 2016. Practic, vorbim despre o crestere serioasa pentru acest segment, unul pe care eMAG s-a bazat pentru a-si creste diversitatea in ceea ce priveste categoriile de produse disponibile pentru clienti.
Per total, Black Friday 2017 a venit cu recorduri pentru eMAG, asa cum era de asteptat, chiar daca nu toate estimarile au fost atinse de catre magazin. Cresterile pentru anul acesta sunt mai mici decat cele inregistrate in 2016 comparativ cu 2015, dar poate ca s-a atins plafonul de crestere pentru acest tip de eveniment in Romania, avand in vedere ca si la alte magazine online situatia a fost similara.