Un studiu foarte interesant facut recent in SUA dezvaluie faptul ca utilizatorii de smartphone-uri(mai vechi de 2 ani) prefera sa aiba actualizari software pentru produse in loc sa cumpere modelele mai noi. Acestia vor sa primeasca de la producatori actualizari software care sa le aduca functii noi si nu sa-si cumpere cele mai recente modele de telefoane, chiar daca ale lor au mai mult de 2 ani vechime.
Actualizarile software nu trebuie foarte frecvente, dar trebuie sa aduca functii noi substantiale, sau cel putin asta isi doresc persoanele care pana acum cumparau telefoane noi o data la 2 ani. Studiul releva faptul ca acesti consumatori incep sa isi schimbe obiceiurile si prefera sa cumpere telefoane mai rar de 2 ani, iar asta afecteaza producatorii.
Schimbarea ar avea la baza faptul ca acum consumatorii cumpara telefoanele la pret intreg si vor sa le foloseasca pentru perioade mai lungi de timp deoarece au un cost mai mare de achizitie pentru ele. De la acest trend exista si exceptii, cum ar fi iPhone X, dar telefoanele trebuie sa fie substantial mai bune decat modelele pe care le inlocuiesc, deci inclusiv Apple e afectata si asta s-a vanzut cu iPhone 8.
“We all know people still carrying around a 4- or 5-year-old smartphone and see no reason to upgrade. Consumers are paying full price for new cellphones, so they are treating cellphones like computer purchases and keeping them longer. Software upgrades are keeping many older phones current. They started to market programs where you can trade in your phone and update it every time a new phone arrives. This relieves the upgrade anxiety some people have”
Pentru a combate acest noi trend, producatori ca Apple au lansat programe de vanzare a telefoanelor in rate, iar ele au succes destul de mare deoarece clientii nu “simt” in efortul financiar al cumpararii unui telefon nou. Chiar si asa, vorbim despre o solutie temporara, pentru ca pe masura ce telefoanele mobile se scumpesc, oamenii devin tot mai reticenti in a le cumpara.