2017 a fost un an excelent pentru compania Apple din punct de vedere al performantelor financiare, insa asta nu inseamna ca si clientii au ceva de castigat din asta. Mai exact, cei de la iFixit a publicat un top al celor mai greu de reparat produe lansate in cursul anului 2017, iar compania Apple este in top cu unele importante.
MacBook Pro cu Touchbar, lansat in prima versiune in 2016, este primul produs pe care cei de la iFixit il prezinta ca fiind aproape imposibil de reparat, el primind nota 1 din 10 din cauza modului in care a fost gandit. iFixit sustine ca sudarea componentelor pe placa de baza si lipirea altora de carcasa face aproape imposibila reparatiile fara batai mari de cap.
iPad 2017 este o alta problema majora pentru clientii care au nevoie de reparatii, tableta primind deasemenea nota 1 din 10 din cauza greutatii cu care poate fi reparata. Aici vorbim in principal despre adezivul folosit in cantitati extrem de mari de catre cei de la Apple pentru a impiedica intr-o buna masura deschiderea carcasei si inlocuirea componentelor.
Separat de produsele Apple, avem si telefonul Essential, Surface Laptop, sau cea mai recenta versiune a tabletei Surface Pro, ambele fiind un cosmar in ceea ce priveste reparatiile. 2017 a fost, per total, un an in care producatorii de produse electronice au lansat tot mai multe dispozitive pe care clientii sa nu le poata repara, iar acest trend va continua probabil si in 2018.