2018 va fi anul in care boxele inteligente vor creste substantial in vanzari in comparatie cu anii anteriori, sau cel putin la asta se asteapta analistii in momentul de fata. Conform celor de la Canalys, 56.3 milioane de boxe inteligente vor fi vandute in 2018, aproape dublu fata de cele 30 de milioane vandute in 2017.
Google si Amazon vor ramane in 2018 principalii producatori de boxe inteligente, in ciuda faptului ca Apple va lansa propriul produs de acest gen sub denumirea HomePod. HomePod nu va fi singura boxa inteligenta de la un producator nou, iar asta pentru ca Samsung si alte companii intentioneaza sa faca acelasi lucru.
Boxele inteligente au cea mai mare crestere in vanzari fata de orice alta categorie de produse electronice, inclusiv wearable-urile, sau gadget-urile pentru realitate augmentata. Avand in vedere evolutia foarte rapida a vanzarilor, 2018 va fi un an definitoriu pentru boxele inteligente, multi putand renunta la productia lor daca vanzarile nu vor fi suficient de bune.
“2018 will be the defining year for smart speaker adoption. Smart speaker uptake has grown faster than any other consumer technology we’ve recently encountered, such as AR, VR or even wearables. While 2017 has been a banner year for smart speakers in terms of hardware sales, especially for Google and Amazon, smart speakers in 2018 will move beyond hardware, with strategic attempts to monetize the growing installed base in the US and beyond.”
In ceea ce priveste tarile cu cei mai multi consumatori, SUA va ramane pe prima pozitie, ea fiind urmata de catre China, unde vanzarile vor fi de aproape 10 ori mai mici. SUA a fost si va ramane piata principala pentru lansarea de noi tehnologii majore, iar boxele inteligente au avut succes acolo nu doar multumita hardware-ului, ci si serviciilor adiacente.