Guvernul Romaniei vrea sa tina UBER in Romania, iar PSD elaboreaza in momentul de fata o lege prin care sa reglementeze activitatea companiei de taximetrie pe piata locala, blocand astfel plangerile taximetristilor. Conform unor surse din interiorul celor care elaboreaza legea, UBER ar fi unul dintre cei mai buni platitori de TVA din Romania, desi compania functioneaza prin subsidiara din Olanda.
UBER a fost in centrul atentiei la finalul anului trecut dupa ce Primaria Generala a Bucurestiului a initiat o dezbatere publica privind un nou regulament pentru serviciile de taxi din capitala. Acesta putea fi contestat pana ieri si daca va fi votat si va intra in vigoare, UBER va avea nevoie de un dispecerat autorizat pentru a functiona in Romania, la fel ca si Taxify, o companie cu servicii identice.
Avand in vedere ca Guvernul Romaniei vrea sa reglementeze activitatea UBER in tara noastra, e discutabila intreruperea serviciului in Bucuresti, sau alte orase, PSD parand sa aiba alte planuri. Practic, inainte de Craciun s-a confirmat in mod public faptul ca UBER si Taxfy vor putea functiona in tara noastra in mod normal in baza unor modificari legislative, care le vor reglementa situatia legala.
Guvernul vrea sa tina UBER in Romania
In momentul de fata doar taximetristii sunt cei care vor ca UBER si Taxify sa dispara din tara noastra, ei fiind si singurii care se plang de existenta serviciului, restul romanilor bucurandu-se de el. Ca sa fiu complet sincer, eliminarea UBER si Taxify din Romania ar face mai mult rau decat bine, opinia publica fiind de parere ca serviciul este benefic si ca taximetristii ar trebui sa dispara.
”Uber este unul din cei mai buni plătitori de TVA, pe de o parte. Pe de altă parte, situația legală a acestui tip de platforme trebuie reglementată prin lege. A fost dată deja în lucru elaborarea unei astfel de legi, iar aceasta va fi adoptată la nivel de Parlament.”
O dovada a discrepantei foarte mari intre servicii a fost in seara de Revelion, cand taximetristii s-au gandit ca ar fi bine sa jecmaneasca orice client din moment ce absolut nimeni nu ii trage la raspundere. Taximetristii cer eliminarea UBER, dar lor nu le pasa cum se comporta cu clientii, refuza sa faca unele curse, sau sa porneasca aparatele de taxat, iar nimeni, dar absolut nimeni nu ii sanctioneaza.
Parerea mea este ca daca UBER si Taxify isi vor intrerupe serviciile in Bucuresti, taximetristii nu vor castiga mare lucru, ci vom pierde mai mult timp prin trafic, din pacate. Pana atunci, va fi interesant de vazut in ce mod va dori Guvernul Romaniei sa reglementeze activitatea UBER in tara noastra si daca legislatia va rezolva problemele, sau va lasa loc de alte interpretari.