De cand Tim Cook a devenit presedinte al companiei Apple, numarul de produse care au fost lansate cu intarziere pe piata a crescut substantial fata de ceea ce s-a realizat in perioada lui Steve Jobs. In cei 5 ani de conducere a companiei Apple, Tim Cook a supravegheat lansarea, sau actualizarea, a 70 de produse, acelasi numar precum in ultimii 5 ani de viata ai lui Steve Jobs.
In cazul lui Cook, din cele 70 de produse, 5 au fost lansate la minim 3 luni dupa prezentare, iar 9 au avut lansarea programata la una pana la 3 luni dupa prezentarea facuta de catre Apple. In cazul lui Steve Jobs a fost vorba despre un singur produs cu o asemenea intarziere, tableta iPad lansata in 2010 fiind produsul care a ajuns pe piata la 3 luni dupa ce a fost prezentat oficial.
Calculand durata medie de intarziere a lansarii unui produs nou, sau actualizat, aceasta s-a dublat la 23 de zile in perioada lui Tim Cook fata de 11 zile in perioada lui Steve Jobs, diferenta fiind mare. In general, intarzierea lansarii unui produs poate genera o scadere a vanzarilor produselor companiei, insa in cazul lui Tim Cook efectul este unul complet diferit in ultimii ani.
“Of the 70-plus new and updated products launched during Mr. Cook’s tenure, five had a delay between announcement and shipping of three months or more, and nine had delays of between one and three months. Roughly the same number of products were launched during Mr. Jobs’ reign, but only one product was delayed by more than three months.”
In ciuda intarzierilor, in perioada in care Tim Cook a condus compania Apple, incasarile s-au dublat fata de perioada in care Steve Jobs a fost presedinte, deci lucrurile merg in directia buna. Din pacate, ne putem astepta si ca in viitor sa fie lansate alte produse cu intarziere si clientii sa fie nemultumiti, dar incasarile companiei Apple nu par sa fie afectate in vreun fel, sau altul.