2017 a fost un an excelent pentru aplicatii, vanzarile ajungand la 58.6 miliarde de dolari in principalele doua magazine de aplicatii, AppStore si Google Play. Cifra este uriasa, si cu peste 35% mi mare decat cea inregistrata in cursul anului 2016, semn ca interesul utilizatorilor pentru aplicatii a crescut serios in 2017.
AppStore ramane in continuare cel mai mare magazin de aplicatii de pe planeta, cu incasari aproape duble fata de Google Play, generand 38.5 miliarde de dolari in 2017. Google Play a generat 20.1 miliarde de dolari in incasari in cursul anului 2017, diferenta fiind uriasa, in ciuda faptului ca exista mai multi utilizatori Android decat iOS.
Atat AppStore, cat si Google Play au avut aceeasi crestere in vanzari in 2017 raportat la 206, adica 34.x%, deci lumea a cumparat mai mult pe ambele platforme. Partea buna pentru Apple este ca ramane la o distanta uriasa de Google in generarea de venituri din aplicatii, iar asta va tine utilizatorii interesati de platforma sa.
Google Play nu a intrecut vreodata AppStore in vanzarile de aplicatii si nici nu o va face, iar asta pentru ca utilizatorii iOS cheltuie mai mult pe aplicatii decat cei cu Android. Aceasta situatie exista de ani si ani de zile, nu se va schimba prea curand, iar Apple castiga serios de pe urma clientilor sai “cu dare de mana”.