HomePod este noua boxa inteligenta pe care compania Apple o are in momentul de fata in plin proces de dezvoltare in vederea lansarii pe pietele globale, aceasta fiind deja amanata o data. La finalul anului trecut compania Apple a anuntat amanarea lansarii HomePod, insa nu a oferit si o explicatie pentru motivele din spatele acestei amanari, dar ea ar trebui sa aiba loc in urmatoarea luna si jumatate.
Conform unor informatii venite astazi de la analistii americani, boxa HomePod ar trebui sa fie lansata in urmatoarele 4 – 6 saptamani pentru clienti, dar si ca ea va avea dificultati dupa lansarea globala. Cei de la Apple vor avea o lupta destul de apriga cu concurentii de pe piata boxelor inteligente, astfel ca produsul in sine trebuie sa fie extrem de bun pentru a putea atrage interesul clientilor.
Apple va avea concurenta serioasa de la Amazon si Google pe aceasta piata, boxele inteligente fiind gadget-urile pentru care se estimeaza cea mai mare crestere in vanzari in cursul anului 2018. Amazon este in momentul de fata “regina” pietei boxelor inteligente la nivel global, insa analistii cred ca Apple poate castiga prima pozitie, dar cu investitii masive in promovarea noului sau produs.
“We will be closely watching this competitive dynamic against the likes of Amazon and Google, Apple’s aggressive marketing push, and the installed base uptake of HomePod in 1H18 as this represents a pivotal window of opportunity for Cook & Co. to establish their presence in this green field smart speaker market which could be a “gate opener” to other consumer products/functionality further down the road.”
Boxele inteligente nu sunt la fel de populare precum alte tipuri de produse, nici macar precum wearable-urile, astfel ca HomePod intra intr-o piata in plina crestere, dar deocamdata mult mai mica decat altele. HomePod are potentialul de a deveni un nou produs care genereaza miliarde de dolari anual in incasari pentru compania Apple, insa mai intai trebuie sa ajunga pe piata, amanarea lansarii generand deja pierderi pentru americani.