Facebook a anuntat noaptea trecuta unele dintre cele mai mari schimbari pentru News Feed de la crearea acestui sistem si pana in prezent, ele urmand a afecta pe toti cei care folosesc reteaua de socializare. News Feed este sectiunea principala a Facebook in care vezi tot ceea ce publica prietenii si paginile pe care le urmaresti, compania americana avand planuri mari pentru aceasta sectiune.
Facebook a anuntat ca in 2018 va schimba din temelie ceea ce afiseaza in News Feed pentru a promova postarile care sunt mai semnificative pentru noi si care ar putea genera cele mai multe interactiuni din partea noastra. Facebook intentioneaza sa promoveze postarile care genereaza discutiile cele mai aprinse intre utilizatorii sai, in detrimentul celor care nu genereaza interactiuni din partea utilizatorilor.
Facebook spera ca aceste schimbari sa convinga oamenii sa foloseasca mai mult si mai des reteaua de socializare, continutul publicat de prieteni urmand a fi promovat cu prioritate in detimentul celui al Paginilor. Presedintele Facebook a afirmat ca paginile creeaza mult prea mult continut pasiv, care nu genereaza discutii, asa ca schimbarile pentru News Feed au menirea de a contra acest trend, dar si de a extrage mai multi bani de la publisheri.
Facebook schimba din temelie ceea ce vezi in News Feed
Facebook va folosi sistemul sau de inteligenta artificiala pentru a ghici postarile pentru care exista cea mai mare posibilitate de interactiune in ceea ce ne priveste si le va afisa cu prioritate mai mare in News Feed-ul sau. Aceste schimbari vin dupa ce in 2015 si 2016 Facebook a facut schimbari similare si a fortat paginile sa investeasca mai multi bani in promovare pe platforma sa, 2018 aducand o noua schimbare identica.
“We will predict which posts you might want to interact with your friends about, and show these posts higher in feed. These are posts that inspire back-and-forth discussion in the comments and posts that you might want to share and react to — whether that’s a post from a friend seeking advice, a friend asking for recommendations for a trip, or a news article or video prompting lots of discussion.”
Facebook face aceasta schimbare si pentru ca timpul petrecut in platforma sa a scazut simtitor, dar si pentru ca lumea s-a obisnuit sa interactioneze mai putin cu postarile care sunt publicate de prieteni, pagini si nu numai. Facebook reactioneaza asa cum stie mai bine, insa publisherii ar putea renunta sa mai bage bani in reteaua de socializare si s-ar putea concentra in alte domenii, lucru care ar putea fi benefic pentru toti.
Facebook nu a spus clar cand intentioneaza sa impuna aceste schimbari pentru News Feed, dar ele isi vor resimti puternic efectele in cursul anului 2018, insa e greu de spus daca vor si ajuta compania americana. Facebook ramane cea mai folosita retea de socializare de pe planeta, cu peste 2 miliarde de utilizatori activi lunar, o cifra care este in continua crestere, cel putin in momentul de fata.