BMW a anuntat saptamana aceasta ca schimba modalitatea de taxare a folosirii sistemului CarPlay incepand cu modelele lansate anul acesta, clientii urmand a plati abonamente anuale in locul taxei unicela achizitie. Schimbarea BMW va aduce CarPlay gratuit pentru clienti in primul an dupa cumpararea masinii, dar apoi ei vor trebui sa plateasca un abonament anual de 80 de dolari pentru sistem.
BMW este criticata din toate partile pentru faptul ca percepe o taxa pentru folosirea CarPlay, fie ca sistemul e vandut ca optional, iar asta pentru ca Audi, Mercedes si alti producatori premium nu percep vreun ban. Cei de la BMW au ramas tacuti in ceea ce priveste adevaratul motiv pentru care percep o taxa pentru folosirea CarPlay, iar aici intervine presa.
BMW primeste sistemul CarPlay gratuit de la compania Apple, insa trebuie sa plateasca o taxa de licentiere pentru programul MFi(Made for iPhone) pentru a putea integra sistemul in masini. Nu se stie cati bani cere compania Apple pentru implementarea CarPlay in masini in baza programului MFi, insa acesta este motivul pentru care BMW va percepe un abonament anual.
“CarPlay isn’t entirely free, however. Car manufacturers who wish to officially support Apple products must pay a licensing fee to enter Apple’s Made for iPhone (MFi) program, just like any other licensed accessory maker. This is a one-time fee.”
BMW plateste o taxa fixa pentru integrarea CarPlay in masiin ca parte a programului MFi, dar are si alte costuri pentru integrarea si testarea functiei, deci problema nu se rezuma doar la Apple. In ciuda acestor lucruri, BMW cere bani pentru un sistem oferit gratuit de Audi, Mercedes, Ford si alti producatori, unii non-premium, iar asta le va aduce si mai multe critici pana cand vor renunta la practica.