HomePod pare sa fi avut vanzari destul de bune in primele doua saptamani de disponibilitate pe piata din SUA, reusind sa si insumeze o cota bunicica din piata. Conform unui studiu publicat in cursul noptii trecute, HomePod a insumat 3% din piata boxelor inteligente din SUA in primele zile de disponibilitate, ceea ce nu e rau pentru un produs nou.
HomePod este cu mult in urma Amazon Echo, care are 55% din piata, sau a Google Home, care are 23% din piata, dar ambele produse sunt vandute de cativa ani pe piata. 3% pare putin, dar vorbim despre doar cateva zile de vanzari, iar acesta este un produs dintr-o piata complet noua pentru Apple, asa ca e normal ca rata de adoptie sa fie mica deocamdata.
In ceea ce priveste utilizarea boxelor inteligente, in general, clientii isi folosesc produsele in principal pentru a asculta muzica, urmatoarea functie populara fiind aflarea de informatii despre vreme. Dupa ea vin raspunsurile pentru intrebari generale, iar mai apoi avem stirile despre sport, cele generale, iar in final raman functiile pentru controlarea de gadget-uri inteligente din case.
“It comes as no surprise, consequently, that 89% of respondents were satisfied or very satisfied with their smart speakers. This is due in large part to the relatively simple tasks that the majority of users demand of their devices. For example, Cortana scores a 57% on our comprehensive smart speaker test. On a standard report card, this is a failing grade, but Cortana is well suited to play your music from Spotify, tell you the weather, and answer any simple question you have.”
HomePod este abia la inceput de drum, iar ca orice produs al companiei Apple, are nevoie de putin timp pentru a le arata fanilor ca merita cumparat. Peste cateva luni boxa inteligenta HomePod va avea cu siguranta o cota de piata mai mare, iar cu al doilea model cei de la Apple probabil vor incepe sa controleze piata boxelor inteligente la nivel global.