Preturile mai mari pentru telefoanele iPhone vor crea mari probleme pentru compania Apple, iar asta deoarece nu vor exista la fel de multi clienti dornici sa-i cumpere telefoanele foarte scumpe. In discutie este adus, desigur, iPhone X, care a generat o crestere pentru pretul mediu de vanzare al iPhone in ultimele luni, el compensand scaderea in vanzari, dar pe termen lung aceasta strategie este necastigatoare pentru Apple.
Analistii au vazut vanzari slabe pentru iPhone in primele trei luni ale anului 2018, iar pretul foarte mare al iPhone X combinat cu lipsa noutatilor importante iPhone 8 ar fi principala problema pentru compania Apple. Nici contextul international nu este unul favorabil pentru cei din Cupertino, iar asta pentru ca 2017 a aratat ca o buna parte dintre consumatori nu mai vor sa plateasca preturi tot mai mari pentru smartphone-urile lor.
Preturile mari ale iPhone creeaza probleme pentru Apple
Analistii spun ca separat de Apple cu iPhone X, inclusiv Samsung cu Samsung Galaxy S9 sufera din cauza preturilor prea mari percepute pentru smartphone-uri, interesul clientilor fiind pentru modelele de clasa medie, mult mai ieftine. In aceasta idee, lumea va incepe sa ignore cu desavarsire telefoanele ale caror preturi de vanzare depasesc 900 de euro, si se vor concentra mai mult pe cele care sunt mai ieftine, chiar si cu subventii de la operatori.
“Our demand checks suggest little improvement in iPhone demand in 2018. Corresponding supply chain downticks suggest iPhone expectations have yet to bottom. We do not believe it is coincidence that the highest end of the product portfolio, the X, is the model that is flagging. The China domestic vendors may be focusing on the mid-tier of the market. These datapoints align with the theory that smartphone ASPs may be bumping up against their upper limit.”
In baza celor spuse de catre analisti, s-ar parea ca nici macar telefoanele vandute la subventie de catre operatorii de telefonie mobila, sau in rate, inclusiv de catre retaileri, n-ar fi atractive pentru consumatori. Asta nu ar trebui sa uimeasca, din moment ce acum un smartphone premium ajunge sa coste 1100 de euro si ofera aceleasi functii ca unul de clasa medie, lacomia producatorilor parand sa nu aiba limite, daca nu sunt impuse de catre consumatori.