In 2017 compania Apple a intensificat campania de curatare a AppStore-ului de aplicatii inutile, iar asta a dus la o scadere a numarului de aplicatii disponibile pentru iPhone si iPad. Conform unor informatii aparute astazi, daca in Google Play exista 3.6 milioane de aplicatii disponibile pentru Android, in AppStore numarul acestora a scazut la 2 milioane.
AppStore ajunsese la 2.2 milioane de aplicatii la inceputul anului 2017, insa pana la finalul anului 2017 cifra scazuse la 2 milioane de aplicatii active, restul fiind sterse de americani. Mai mult decat atat, se pare ca numarul de aplicatii noi lansate de catre dezvoltatori in 2017 a scazut cu 29% fata de 2016, ajungand la doar 755.000 de aplicatii noi pentru iPhone si iPad.
In contrast complet, dezvoltatorii de aplicatii Android au lansat cu 17% mai multe aplicatii in 2017, ajungand la 1.5 milioane, deci o cifra dubla in comparatie cu cea inregistrata pentru AppStore. In ciuda faptului ca Apple a inceput sa curete AppStore, in timp ce Google Play ramane cu foarte multe aplicatii inutile, faptul ca dezvoltatorii au creat mai putine aplicatii pentru iOS si AppStore.
“Although ~25k apps isn’t that big of a number, this does show developers are crossing the platform barrier and extending their apps beyond the original release. Again, Google Play is winning the race. More than twice as many iOS apps came to Android in 2017 than Android apps came into the App Store.”
Unii analisti au gasit o explicatie si pentru aceasta scadere, ei spunand ca Apple a facut mai stricte regulile privind publicarea de aplicatii in AppStore, insa e mai clar ca interesul cam scade. Din moment ce Google Play a devenit gazda pentru de 2 ori mai multe aplicatii decat AppStore in 2017, e clar ca magazinul de aplicatii al Apple nu il va mai ajunge vreodata din urma pe cel al Google.