X

Facebook Explica Tipurile de Postari Permise si Blocate in Retea

Facebook, intr-un exercitiu foarte interesant de transparenta, a dezvaluit care sunt regulile sale interne ce stau la baza standardelor de comunitate pentru postarile publicate in retea de catre utilizatori. Dupa foarte multi ani in care mai toata lumea a dorit sa afle cum decide Facebook ce postari sunt permise, sau un, in cadrul retelei sale de socializare, iata ca scandalul Cambridge Analytica a adus in prim plan aceste informatii foarte importante.

Facebook a decis in ultimul an sa impuna aceste reguli cu o strictete mult mai mare, astfel ca tot mai multe postari au fost dezactivate, sau sterse, fara ca oamenii sa stie clar care a fost cauza deciziilor companiei. Pentru ca atat de multe intrebari au aparut in ultimul an, cei de la Facebook au decis sa publice si informatii privind modul in care au fost stabilite aceste standarde in baza carora sunt monitorizate si protejate comunitatile din reteaua de socializare.

Facebook explica tipurile de postari permise si blocate in retea

Facebook explica in comunicatul de mai jos modalitatea in care pune in practica aceste reguli foarte importante, astfel ca acum toata lumea ar trebui sa stie ce fel de continut poate publica, si ce continut nu trebuie sa fie disponibil in retea. Facebook descrie deasemenea si modalitatile prin care o persoana poate ataca decizia companiei americane de a bloca o anumita postare, asa ca stiti si cum puteti sa va protejati impotriva unei decizii abuzive.

Facebook descrie la final si modalitatile prin care toata lumea poate contribui la imbunatatirea standardelor in baza carora sunt protejate comunicatile din cadrul retelei de socializare, aparent ea acceptand si sugestii. Acestea fiind spuse, va recomand sa cititi cu mare atentie ce are de zis Facebook.

“În premieră, Facebook dă publicității detalii despre regulile sale interne care stau la baza Standardelor de Comunitate

Una dintre întrebările primite cel mai des de Facebook este referitoare la modul în care decide ce fel de conținut ar trebui să fie permis pe platforma sa socială. Acest lucru se numără printre cele mai importante decizii luate de Facebook, pentru că reprezintă un element esențial pentru a ne asigura că platforma este un spațiu sigur și un lor de discuție liberă a diverselor puncte de vedere.

Facebook are un set de Standarde de Comunitate, active de mai mulți ani, care arată ce tip de conținut este acceptat și ce tip de conținut este eliminat de platforma socială. Astăzi, Facebook face un pas înainte și, în premieră, face publice regulile interne pe care compania le are pentru respectarea acestor standarde. De asemenea, rețeaua socială lansează posibilitatea ca utilizatorii să conteste deciziile luate cu privire la unele mesaje și să solicite o reevaluare, atunci când consideră că a fost făcută o greșeală.

Decizia Facebook de a publica aceste reguli interne are la bază două motive. În primul rând, îi vor ajuta pe utilizatori să înțeleagă criteriile avute în vedere în luarea unei decizii în ce privește situațiile nuanțate. În al doilea rând, datorită acestor detalii, va fi mult mai ușor pentru toată lumea, inclusiv pentru experți în diferite domenii, să ofere feedback, astfel încât aceste reguli – și deciziile luate în urma lor – să poată fi îmbunățite, în timp.

Procesul de dezvoltare a politicilor

Echipa de politici de conținut a Facebook este responsabilă pentru dezvoltarea standardelor de comunitate ale rețelei sociale. Facebook are angajați in 11 birouri din întreaga lume, inclusiv experți în materie de probleme precum discursul ce încurajează ura, siguranța copiilor și terorismul. Mulți dintre aceștia au studiat problemele referitoare la exprimare și siguranță cu mult timp înainte să facă parte din echipa platformei sociale.

“Am lucrat în cazurile cele mai diverse, de la siguranța copiilor, până la contraterorism în perioada în care am activat ca procuror, iar alți membri ai echipei includ un fost consilier în situații de criză provocate de viol, un academician care și-a petrecut cariera studiind organizațiile care promovează ura, un avocat pentru drepturile omului și un profesor. În fiecare săptămână, echipa noastră solicită observații din partea unor experți și organizații din afara Facebook, astfel încât să putem înțelege mai bine diferitele perspective privind siguranța și libera exprimare, precum și impactul politicilor noastre asupra diferitelor comunități la nivel global.” a declarat Monika Bickert, Vicepreședinte al Managementului Global al Produselor, Facebook

Pe baza acestui feedback, precum și a schimbărilor survenite în normele sociale și în limbaj, evoluează, în timp, standardele Facebook. Ceea ce nu s-a schimbat – și nu se va schimba – sunt principiile fundamentale privind siguranța, exprimarea opiniilor și echitatea pe care se bazează aceste standarde. Pentru a începe conversații și a face conexiuni, oamenii trebuie să știe că sunt în siguranță. Facebook ar trebui să fie, de asemenea, un loc unde oamenii își pot exprima opiniile în mod liber, chiar dacă unii ar putea să nu fie de acord cu acestea.

Acest lucru poate fi o provocare, având în vedere natura globală a serviciului Facebook, motiv pentru care echitatea este un principiu atât de important: platforma își propune să aplice aceste standarde în mod consecvent și corect tuturor comunităților și culturilor. Aceste principii sunt prezentate explicit în preambulul standardelor și sunt aduse la viață prin împărtășirea argumentelor din spatele fiecărei politici în parte.

Punerea în aplicare

Politicile Facebook sunt la fel de bune precum hotărârea și acuratețea demonstrate in aplicarea lor – și aceasta nu este perfectă. Provocarea este de a identifica potențiale încălcări ale acestor standarde, astfel încât să fie examinate. Tehnologia poate ajuta aici. Este folosită o combinație între inteligența artificială și raportările primite de la utilizatori pentru a identifica postările, imaginile sau alt tip de conținut care este posibil că încalcă Standardele de Comunitate. Aceste rapoarte sunt revizuite de echipa de operațiuni comunitare, care lucrează 24 de ore din 24, în peste 40 de limbi. Până la sfârșitul anului 2018, vor fi 7.500 de recenzori de conținut – mai mulți cu 40% față de numărul avut anul trecut pe vremea aceasta.

O altă provocare este aplicarea cu exactitate a politicilor asupra conținutului semnalat. În unele cazuri, pot apărea greșeli, deoarece politicile Facebook nu sunt suficient de clare pentru cei care revizuiesc conținutul și, atunci când este cazul, lucrează pentru a completa aceste lacune. Cu toate acestea, apar greșeli, deoarece oamenii sunt supuși greșelii. De aceea, procesele de evaluare sunt în permanență revizuite, pentru a asigura cât mai bine posibil corectitudinea și consistența aplicării regulilor. Ca parte a acestui proces, este reevaluat în mod regulat un subset de conținut, pentru a verifica exactitatea deciziilor evaluatorilor Facebook.

Căi de atac

“Chiar și cu ajutorul auditărilor noastre calitative, știm că nu avem întotdeauna dreptate. De aceea le-am permis utilizatorilor să ne solicite să ne revizuim deciziile atunci când le-am eliminat profilul, Pagina sau Grupul. Începând de astăzi, extindem această opțiune și le oferim oamenilor ocazia de a cere o a doua opinie privind conținutul eliminat pentru nuditate sau activitate sexuală, mesaje ce instigă la ură și violenţă”, arată Monika Bickert.

Iată cum funcționează procesul:

  • Dacă o fotografie, videoclip sau postare a fost eliminată pentru încălcarea standardelor comunitare, utilizatorului i se oferă opțiunea “Solicitare recenzie”
  • Contestațiile sunt revizuite de către echipa de operațiuni de comunitate, în decurs de 24 de ore
  • Dacă a fost făcută o greșeală, conținutul va fi restabilit și persoana care a contestat decizia inițială va primi o notificare.

Până la finalul anului, acest proces va fi extins asupra persoanelor care raportează conținutul și care sunt anunțate că acesta nu încalcă Standardele de Comunitate.

Participarea Comunității și Feedback-ul

Facebook admite că își poate îmbunătăți și rafina Standardele de Comunitate, prin feed-back-ul venit de la utilizatori din întreaga lume. În luna mai, va lansa Facebook Forums: Community Standards, o serie de evenimente publice în Germania, Franța, Marea Britanie, India, Singapore, Statele Unite și în alte țări unde feed-back utilizatorilor este primit direct. Mai multe detalii despre aceste inițiative vor fi disponibile, pe măsură ce vor fi  finalizate.

Așa cum a spus și CEO-ul Facebook Mark Zuckerberg la începutul anului: “nu vom preveni toate greșelile sau abuzurile, dar în prezent facem prea multe erori în ceea ce privește aplicarea politicilor noastre și prevenirea utilizării necorespunzătoare a instrumentelor noastre”. Publicarea liniilor directoare actuale în ce priveste aplicarea regulilor rețelei sociale – precum și extinderea

procesul de contestații – va crea o un drum clar, ce va fi îmbunătățit în timp. Sunt aspecte dificile, însă partea bună este că  există o evoluție în privința lor.”

This post was last modified on apr. 24, 2018, 2:33 PM 14:33

Disqus Comments Loading...