Google ar putea plati mai putini bani catre compania Apple, sau si-ar putea pastra platile la aceeasi valoare precum in 2017, conform unor informatii furnizate in cea mai recenta prezentare pentru rezultatele financiare pe T1 2018. Google a platit in 2014 1 miliard de dolari pentru ca Google Search sa fie motorul de cautare predefinit al Safari, iar in 2016 platile au crescut la 3 miliarde de dolari, o cifra substantiala pentru orice fel de companie.
Google le plateste bani frumosi celor de la Apple pentru ca orice fel de cautare predefinita facuta in Safari sa fie facuta folosind Google Search, iar cei din Cupertino ar putea cere cresterea sumelor pe masura ce numarul de iDevice-uri active creste. Avand in vedere ca in 2018 numarul de iDevice-uri active este mai mare decat in 2017, cei de la Apple ar putea cere o crestere a sumelor platite de catre cei de la Google, insa cei din urma ar putea refuza, chiar daca ar putea pierde o parte din traficul generat.
Google: Bani mai PUTINI Platiti catre Apple
Google profita intr-o foarte buna masura de pe urma faptului ca Google Search este motorul de cautare predefinit al browserului Safari, foarte multa lume afland informatiile de care are nevoie cu ajutorul companiei din Mountain View. Google si Apple au de foarte mult timp acest acord pentru ca Google Search sa fie motorul de cautare predefinit al Safari pe iPhone, iPad si Mac, insa daca in 2018 compania e interesata sa nu plateasca mai mult, atunci e clar ca nu prea mai are nevoie de Apple.
“Alphabet has told its own investors that it expects growth in the traffic acquisition costs paid to distribution partners—which include Apple—to start slowing this year, at least relative to revenue from this part of the business. That could mean limited future upside for Apple from what is a lucrative revenue stream.”
Google poate decide sa nu mai plateasca bani catre Apple pentru beneficiul de a avea Google Search ca motor de cautare predefinit al Safari, insa lumea nu va uita de el, pentru ca alternative mai bune nu prea exista. Apple permite oricum modificarea motorului de cautare predefinit al Safari, asa ca desi Google poate renunta la parteneriatul acesta, lumea ar putea oricum sa seteze manual motorul de cautare din meniul de setari al Safari.