Google si Apple au primit o lovitura dura si foarte surprinzatoare de la compania Microsoft, una care in final ar putea avea consecinte serioase asupra primelor doua companii, daca nu vor gasi o metoda de a contra totul. Microsoft a anuntat aseara ca le va oferi dezvoltatorilor de aplicatii 95% din pretul platit de catre utilizatori pe aplicatiile cumparate din Windows Store, iar asta in conditiile in care Apple si Google ofera doar 70% din pretul de vanzare.
Google si Apple vor trebui sa gaseasca o compensatie serioasa pentru dezvoltatorii de aplicatii dupa schimbarea facuta de catre Microsoft, iar asta pentru ca procentul care ramane la ei dupa vanzare este mult mai mare. Microsoft va lua doar un comision de 5% pentru vanzarea de aplicatii din Windows Store, in timp ce Google si Apple vor percepe in continuare un comision de 30% la vanzarea de aplicatii, dar probabil nu pentru mult timp.
Google si Apple Primesc o Lovitura DURA de la Microsoft
Google si Apple au cele mai mari magazine de aplicatii de pe planeta, cu cel mai mare numar de dezvoltatori interesati sa produca aplicatii pentru telefoane, tablete si calculatoare, iar miscarea celor de la Microsoft este una disperata. Compania limiteaza totusi procentul doar pentru aplicatiile care nu sunt jocuri, iar procentul scade la 85% daca achizitia a fost facuta in urma promovarii realizate de catre Microsoft, deci Google si Apple vor trebui sa ofere motivatii suplimentare in viitor pentru dezvoltatori.
“Starting later this year, consumer applications (not including games) sold in Microsoft Store will deliver to developers 95% of the revenue earned from the purchase of your application or any in-app products in your application, when a customer uses a deep link to get to and purchase your application.”
Google si Apple genereaza majoritatea incasarilor din AppStore si Google Play prin jocurile vandute catre clienti, iar din moment ce Microsoft nu ofera procentul de 95% din vanzari si pentru aceste tipuri de aplicatii, dezvoltatorii lor nu vor pleca undeva. In cazul celorlalte tipuri de aplicatii, exista o foarte mare posibilitate ca dezvoltatorii sa fe mult mai interesati de Windows Store decat de magazinele Apple si Google, chiar si cu un procent de 85% din pretul de vanzare al aplicatiilor.