Facebook a anuntat astazi noi reguli de transparenta pentru reclame si pagini, compania americana incercand sa le ofere oamenilor mai multe informatii pentru ceea ce urmaresc. Facebook a inceput un proces amplu de schimbari in urma scandalului Cambridge Analytica, iar acestea de astazi sunt o continuare a ceea ce a inceput compania americana acum cateva saptamani.
Facebook detaliaza in comunicatul de presa de mai jos noile reguli pentru reclamele active si paginile pe care le urmarim, compania americana impunand reguli speciale pentru cei ce promoveaza politica. Schimbarile facute de catre Facebook sunt de bun augur deoarece le permit oamenilor sa fie mai bine informati in legatura cu ceea ce vad in cadrul platformei.
Facebook Anunta NOI Reguli de Transperanta pentru Reclame si Pagini
“Facebook: Un nou nivel de transparenţă pentru reclame şi Pagini
Facebook face, astăzi, paşi importanţi pentru a aduce mai multă transparenţă reclamelor şi Paginilor de Facebook. A da oamenilor mai multe informaţii despre organizaţii şi reclamele pe care acestea le afişează înseamnă o responsabilitate mai mare pentru agenţiile de publicitate şi ajută compania să prevină abuzurile pe Facebook.
- Vezi reclamele active: Acum puteţi vedea ce reclamă rulează o Pagină pe Facebook, Instagram, Messenger şi reţeaua de parteneri a Facebook, chiar dacă acele reclame nu vă sunt afişate. Conectaţi-vă la contul de Facebook, accesaţi orice Pagină şi selectaţi “Informaţii şi Reclame”. Veţi vedea imaginea promovată şi textul aferent, putând semnala orice mesaj suspect, accesând opţiunea “Raportează anunţul”.
- Află mai multe despre Pagină: Puteţi afla mai multe despre Pagina respectivă, chiar dacă aceasta nu rulează reclame. De exemplu, puteţi vedea eventualele schimbări ale numelui sau data la care respectiva pagină a fost creată. Mai multe informaţii despre Pagini vor fi adăugate în săptămânile următoare.
În perioada următoare vor fi disponibile în Brazilia anunţurile şi arhivele politice, înainte de alegerile generale din octombrie (după lansarea acestui serviciu în luna mai, în Statele Unite). Oricine rulează anunţuri politice în Brazilia va putea beneficia de acest serviciu luna viitoare, iar cetăţenii brazilieni vor putea vedea în curând etichete referitoare la anunţurile electorale – toate acestea urmând a fi adăugate în arhiva noastră.
Cea mai mare parte a reclamelor de pe Facebook sunt derulate de organizaţii legitime − fie că este vorba de o afacere mică care caută noi clienţi, un grup de sprijin care strânge bani pentru o cauză sau un politician care candidează la alegeri. Dar există şi persoane rău intentionate, care pot folosi în mod greșit produsele Facebook. Aceşti paşi sunt doar începutul – Facebook va căuta în permanenţă modalităţi de a deveni cât mai buni. Punând în lumina reflectoarelor atât reclamele cât şi Paginile care le rulează, Facebook va face mai uşoară eliminarea abuzurilor, iar persoanele rău intenţionate vor fi putea fi trase la răspundere pentru reclamele pe care le afişează.”