Apple este una dintre cele mai mari companii de pe planeta, insa conform analistilor, investeste prea putin in cercetare si dezvoltare, adica in crearea produselor cu care sa isi uimeasca clientii. In 2017 Apple a investit 12.7 miliarde de dolari in cercetare si dezvoltare, adica mai putin decat in perioada 1998 – 2011, atunci cand a creat si iPhone, dar chiar si asa, suma ar fi prea mica.
Apple investeste doar 2% din lichiditati in cercetare si dezvoltare, in contrast cu companiile competitoare, care investesc 25% din acesti bani in acelasi scop, deci Apple este la o distanta foarte mare in urma lor. Mai mult decat atat, Apple investeste doar 5% din incasarile sale in cercetare si dezvoltare, fata de competitorii care investesc 10%, insa ceea ce este exprimat in procente e diferit de realitate.
Apple Investeste prea PUTIN in Cercetare si Dezvoltare
Apple a generat in 2017 229 de miliarde de dolari in incasari, in timp ce Microsoft a generat 89 de miliarde de dolari, Google 109 miliarde de dolari, iar in final avem compania Samsung cu incasari totale de 223 de miliarde de dolari pentru anul 2017. Desi Apple are un procent mai mic din incasari dedicat cercetarii si dezvoltarii fata de Microsoft, sau Google, suma totala este cu mult, mult mai mare.
“We examined Apple and the next 25 largest tech companies by market cap and found a somewhat strong correlation (r-squared = 0.508) between GAAP R&D as a percent of revenue and gross margin. Over LTM, Apple spent 5.1% of its revenue on R&D while reporting GMs (gross margins) of 38%. Our analysis suggests that “normalized” R&D spend for a tech company of a similar gross margin profile might actually be closer to 10%, suggesting that Apple could double its R&D and be relatively inline with peers. Looked at another way, amongst the 10 largest US tech companies by market cap, Apple was by far the largest in CY17 revenue terms ($239B), however it ranked only sixth (out of 10!) in total R&D spending.”
Apple si-a crescut de 5 ori sumele investite in cercetare si dezvoltare in ultimii 6 ani, insa din pacate nu reuseste sa repete succesul primului model al iPhone, si exista sanse sa nu o mai faca vreodata, in ciuda investitiilor. E foarte posibil ca in lipsa unui om ca Steve Jobs, Apple sa nu mai poata aduce pe piata un produs la fel de revolutionar ca iPhone, iar Apple Watch, HomePod, sau AirPods sunt o dovada clara a acestui lucru.