Samsung este o companie cunoscuta pentru faptul ca integreaza in telefoanele si tabletele sale tot felul de aplicatii de care mai nimeni nu are nevoie, un bloatware care ingreuneaza functionalitatea terminalelor mobile, si ocupa inutil spatiu. Samsung nu se rezuma totusi doar la atat, deoarece acum utilizatorii telefoanelor au inceput sa se planga si de reclamele pe care compania coreeana incepe sa le trimita din senin prin intermediul notificarilor Push.
Samsung se foloseste de serviciul sau de notificari push, prin care de obicei anunta actualizari pentru aplicatii proprii, sau pentru sistemul de operare, pentru a trimite mesaje cu reclame pentru utilizatorii telefoanelor si tabletelor. Puteti vedea in imaginea de mai jos cum arata o astfel de reclama trimisa de catre compania Samsung pentru clientii americani pe care ii anunta in legatura cu o promotie pentru tabletele Galaxy Tab S3, inaintea lansarii Galaxy Tab S4.
Samsung isi DISPERA Utilizatorii cu ceva ce Apple NU ar face
Samsung nu ii intreaba pe utilizatori daca vor sa primeasca alerte push cu reclame, iar dezactivarea notificarilor push pentru serviciul care le trimite poate fi facuta doar folosind o aplicatie cu linie de comanda, si introducerea unei comenzi speciale. Practic, Samsung nu are o setare care sa permita dezactivarea serviciului care trimite notificarile impreuna cu aceste reclame, deci utilizatorii sunt obligati sa le accepte, daca nu stiu comanda pentru a le dezactiva din sistem.
“This new advertisement I received today is arguably worse than earlier push notifications as instead of advertising a free app through their own Game Launcher, it is advertising a product that costs $450. f you’ve received these push notifications or any other advertisement from the Samsung Push Service and want to stop receiving them, you can disable the app using ADB.”
Samsung nu are aceasta practica de azi, sau de ieri, ci de cativa ani buni, iar desi utilizatorii s-au plans de existenta ei, si au cerut oprirea trimiterii de reclame prin acest serviciu, desigur ca asta nu s-a intamplat. Ceea ce face Samsung mai fac in mod obisnuit si alte companii din China, dar e ceva ce la Apple nu vom vedea, compania americana netrimitand vreodata vreo reclama printr-o notificare care sa nu provina de la vreo aplicatie instalata de utilizator, si care sa nu poata avea notificarile oprite.