HomePod a fost lansata la inceputul acestui an de catre compania Apple, iar in perioada trecuta pana in prezent boxa inteligenta s-a vandut in aproximativ 3 milioane de exemplare. HomePod a fost lansata pe 9 februarie, deci in aproape jumatate an s-a vandut in 3 milioane de unitati, adica in jur de 500.000 de unitati pe luna, intr-o piata destul de mica.
Vorbim aici despre o estimare facuta doar pentru vanzarile HomePod din SUA, unde a si fost lansata initial exclusiv de catre compania Apple, piata boxelor inteligente avand 50 de milioane de unitati acolo. Avand in vedere aceste cifre, HomePod ar avea o cota de piata de 6% in SUA, mica, dar buna pentru un produs care se afla abia la inceput in acest moment.
HomePod: Vanzari IMPRESIONANTE pentru Boxa Inteligenta
HomePod este cu mult in urma produselor Amazon, care insumeaza cam 70% din piata, sau ale celor de la Google, care insumeaza cam 24% din piata, dar in 6 luni Apple a realizat multe. Analistii lauda succesul HomePod pe piata din SUA in aceste 6 luni, insa spun ca Apple are nevoie de produse cu preturi mult mai mici pentru a putea avea parte de vanzari mai mari.
“Apple introduced HomePod in the first quarter, and now has a small but meaningful share. It took a small share of the market from both Amazon and Google. Still, Amazon has a two-year head start, and Amazon and Google each have a low-priced device that accounts for at least half of unit sales, so it’s not clear how much further Apple can establish itself in the market without a more competitive model.”
HomePod are un pret de 350 de dolari, cu mult peste cele ale majoritatii boxelor inteligente populare din SUA, dar Apple vrea sa rezolve aceasta problema cu un produs ieftin. Cand va lansa Apple o versiune ieftina a HomePod nu se stie, dar in momentul in care va fi disponibila, ea va creste substantial vanzarile acestui tip de produse pentru americani.