Samsung a fost prinsa cu minciuna in cursul zilelor trecute, compania coreeana incercand sa-i pacaleasca pe clientii dintr-o tara foarte importanta pentru a cumpara un model de telefon care e posibil sa se vanda mai bine decat modelele premium ale coreenilor. Vorbim despre o intamplare din Brazilia, acolo unde compania Samsung a incercat sa promoveze capcitatea Samsung GALAXY A8 de a face poze grozave, insa folosind o poza facuta cu un aparat DSLR.
Samsung a publicat pe Twitter doua poze cu doua cupluri care si-au facut selfie-uri grozave, si a afirmat ca ele sunt facute de catre oameni cu Samsung GALAXY A8, imaginile avand deasemenea logo-ul Samsung aplicat peste ele pentru genera impresia potrivita. Problema este ca acelea erau poze profesionale vandute de catre cei de la Getty Images, un brazilian analizand continutul datelor EXIF ale acestora si descoperind cum a incercat Samsung sa-si minta clientii.
https://twitter.com/feliperas/status/1030127747513950208
Samsung a MINTIT Clientii pentru a Promova un Telefon
Samsung a publicat imaginea de mai sus cu mesajul “Was that willingness to take a selfie? #GalaxyA8 camera gives you the incredible photo, ready to post.”, care este in mod clar mincinos, deoarece poza a fost facuta in anul 2015 si incarcata in Getty Images. Cei de la Samsung au incercat sa dea de inteles ca imaginea a fost facuta folosind camera frontala a Samsung GALAXY A8, oferind si o explicatie stupida privind tentativa de a-si insela clientii.
“Oops, sorry, you’re right, Feliperas. The answer given before was not really correct. Many of the photos we post are taken using our smartphones, but some, like that, are images that also express the attitude of our target audience.”
https://twitter.com/feliperas/status/1030113594413854720
Samsung a platit 1000 de dolari pentru cele doua poze pe care le-a luat de pe Getty Images, si cu care a incercat sa-si minta clientii, deci a cheltuit fara rost o suma de bani pe care o putea folosi pentru a plati pe cineva sa faca un review onest telefonului, sau orice altceva. Desigur ca Samsung nu e la singura tentativa de acest gen, si nici nu e singura companie care incearca sa-si minta clientii cu o prezentare complet ireala a realitatii, dar oare cui ii va pasa ?