Facebook a inceput de nu foarte mult timp un nou proces care are menirea de a vedea cata incredere poate avea in raportarile facute de catre utilizatorii retelei de socializare pentru raportarea diverselor postari. Facebook are o problema majora cu stirile false in cadrul platformei sale, iar un nou proiect al companiei americane are menirea de a analiza felul in care utilizatorii raporteaza stirile false, sau orice fel de alt continut, pentru a vedea cat sunt “de incredere”.
Facebook a creat o metoda de a masura reputatia utilizatorilor pentru a lupta mai bine impotriva stirilor false, iar asta pentru ca multi au raportat gresit, in mod intentionat, stiri care erau adevarate. In baza raportarilor facute de acum de catre utilizatori, Facebook va crea o reputatie virtuala pentru acestia, si nu va mai avea incredere in ei in momentul in care fac raportari, daca de-a lungul timpului multe dintre ele s-au dovedit a fi complet neadevarate.
Facebook: Asa iti Creeaza Reputatia pentru Cont
Facebook nu a explicat cum anume face analiza si calculeaza reputatia utilizatorilor, nici daca mai exista si alti factori care sunt luat in considerare atunci cand decide ca un utilizator este de incredere, sau nu. Desigur ca Facebook nici nu va dezvalui vreodata acest lucru, compania americana incercand doar sa descopere cati dintre cei care-i folosesc platforma de socializare vor sa le faca rau unor oameni, sau organizatii, si sa opreasca asta.
“Facebook has begun to assign its users a reputation score, predicting their trustworthiness on a scale from zero to 1. The previously unreported ratings system, which Facebook has developed over the past year, shows that the fight against the gaming of tech systems has evolved to include measuring the credibility of users to help identify malicious actors.”
Facebook se lupta de ani de zile cu abuzurile pe care utilizatorii sai le fac prin folosirea sistemelor de raportare existente pentru platforma, iar problema a devenit, probabil, atat de mare incat acum a decis sa si reactioneze. E foarte probabil ca aceasta reputatie virtuala creata de catre cei de la Facebook sa aiba drept efect nu doar ignorarea raportarilor, ci si stergerea, sau suspendarea, conturilor din platforma, insa nimeni nu stie cand, sau cum.