RCS & RDS a ramas astazi cu o amenda definitiva, data initial de catre ANPC, pentru modul in care a tratat un client caruia i-a incheiat un contrat prin telefon, dar pe care nu l-a informat in mod corect asupra drepturilor. pe 3 martie 2017 RCS & RDS a incheiat un contract la distanta, prin telefon, cu un client, care a fost informat ca are dreptul de a renunta la el la 10 zile de la incheiere, nu la 14 zile, asa cum prevede legislatia din Romania.
RCS & RDS a fost amendata pe 11 aprilie 2017 de catre ANPC pentru nerespectarea legislatiei din Romania, insa compania a contestat decizia autoritatilor in instanta, iar astazi a venit hotararea definitiva. RCS & RDS a fost amendata cu suma de 5000 de LEI pentru faptul ca a nu si-a informat in mod corect clientul cu privire la termenul in care poate cere rezilierea unilaterala a contractului incheiat la distanta, fara a plati vreo suma de bani catre operator.
AMENDA pentru RCS & RDS, iata CUM si-a Tratat Clientii
RCS & RDS a mai fost amendata acum cateva luni pentru ca nu si-a respectat clientii, deci nu vorbim despre vreo masura luata in premiera impotriva operatorului telecom din Romania, din pacate. Totusi, de aceasta data este transata o problema care e posibil sa fi afectat si alti romani, care n-au avut rabdarea de a reclama RCS & RDS la autoritati, si a astepta 1 an si jumatate pentru ca o instanta sa decida anularea contractului incheiat de operator cu informarea eronata a clientului.
“Prin procesul-verbal de constatare a contravenției întocmit la data de 11.04.2017, agentul constatator din cadrul intimatei ANPC Sibiu a reținut în sarcina RCS&RDS săvârșirea contravențiilor prevăzute de articolelel 18, 51 și 9 din OG 21/1992, și a aplicat acesteia sancțiunile amenzii în cuantum de 5.000 lei pentru prima faptă, respectiv avertisment pentru celelalte două fapte, deoarece s-a constatat în data de 20.03.2017, în urma cercetării reclamației nr. 463/2.03.2017 a unui client privind oferta telefonică pentru abonament de telefonie mobilă pentru care i s-a comunicat de către o angajată a RCS&RDS că ar avea 10 zile la dispoziție pentru a renunța la acest contract încheiat la distanță, că, în data de 02.03.2017, acest consumator a fost informat eronat referitor la dreptul de retragere din contractul încheiat la distanță, așa cum este prevăzut la articolul 9 din OUG 34/2014, consumatorul fiind informat că se poate retrage din contract în termen de maxim 10 zile, și nu 14.”
RCS & RDS este unul dintre cele mai mari grupuri telecom din Romania, avand peste 6 milioane de clienti in intreaga tara, majoritatea acestora fiind abonati ai serviciilor de telefonie mobila in momentul de fata. Amenda aplicata impotriva celor de la RCS & RDS este infima in raport cu veniturile companiei, insa daca mai multi clienti si-ar face curajul pentru a raporta problemele de acest gen, atunci probabil ca ele ar disparea complet in viitor.