ING a inceput saptamana cu probleme mari pentru unii dintre clienti, care au sesizat ca anumite plati facute in weekend apar dublate in extrasele de conturi, iar banii au fost retrasi din soldul contului curent. Problema a inceput sa fie semnalata de catre clienti chiar de la inceputul acestei dimineti, cand multi au realizat ca le-au disparut bani din conturi, acestia fiind alocati acelor plati dublate in urma tranzactiilor facute folosind cardurile ING.
ING a recunoscut problema care afecteaza un numar necunoscut de clienti in momentul de fata, insa intre timp HomeBank pentru desktop si aplicatia mobila, plus Call Center-ul au devenit partial functionale. Cei de la ING sustin ca au inceput sa investigheze problema pentru a putea detecta tranzactiile dublate care au fost inregistrate pentru clienti, banca sustinand ca toata lumea isi va primi inapoi banii pentru tranzactiile dublate, dar deocamdata nu a fost oferita si o perioada clara de timp.
ING: PROBLEME cu Plati Dublate, HomeBank Partial Functional
ING nu este la prima problema de acest gen, clientii trecand prin probleme similare si in cursul lunii august printr-o situatie similara, cand anumite tranzactii facute de catre ei au aparut dublate, si banii au disparut din conturi. Problemele de acest gen sunt extrem de serioase, insa deocamdata cei de la ING nu au oferit vreo informatie cu privire la cauza acestui incident, insa important deocamdata este ca banii clientilor sa fie returnati de catre banca.
“Intr-adevar, o parte dintre clienti pot vedea dublarea unora dintre tranzactiile realizate in weekend. Lucram la remedierea situatiei si la returnarea sumelor in conturile clientilor in cel mai scurt timp posibil.”
ING este una dintre cele mai mari banci din Romania, cu un numar substantial de clienti, dar in momentul de fata nimeni nu mai poate accesa Homebank pentru a vedea raportul tranzactiilor, sau a face alte operatiuni de pe desktop si mobil. Avand in vedere ca ING nu a oferit o data clara pentru rezolvarea acestor probleme, nu ne ramane decat sa asteptam si sa vedem cand vor redeveni toate serviciile functionale, iar banii vor reveni in conturile noastre, in cuantumul disparut dupa aparitia problemei.
UPDATE: Iata ce au spus cei de la ING cu privire la motivul aparitiei acestei probleme.
„O parte dintre clienții ING au putut vedea astăzi tranzacții dublate în extrasul lor de cont. Cauza vine dintr-o eroare operațională, în care unele fișiere de plată decontate astăzi au fost procesate de două ori. Eroarea nu a afectat în niciun fel alte servicii și sisteme ING. Clienții vor putea vedea sumele restituite în contul lor până la finalul zilei. Ne cerem scuze clienților care au întâmpinat dificultăți în acest sens și le mulțumim pentru înțelegere.”