ING a inceput saptamana cu o mare problema, dupa ce platile facute in weekend de catre unii clienti au fost dublate in conturi, iar banii desigur ca au fost retrasi, lasand unii oameni chiar si cu sume in minus in carduri. Cei de la ING nu au spus numarul de clienti afectati din cauza acestei probleme, insa au fost totusi amendati cu 20.000 de LEI de catre cei de la ANPC pentru intregul incident, unul care a suparat foarte multa lume, poate chiar si clienti care lucreaza la autoritatea pentru protectia consumatorilor.
ING ar fi afirmat ca 225.525 clienti au fost afectati de aceasta problema a platilor dublate, o cifra uriasa, foarte multi oameni ramanand fara posibilitatea de a face plati cu cardul, unii chiar cu carduri goale in strainatate. Cei de la ING spun ca 7000 dintre cei 225.000 au ramas fara bani pe carduri ca urmare a aparitiei acestei probleme, ei primindu-si banii inapoi pana la inceputul celei de-a doua zile, insa problema nu va fi curand uitata de catre cineva.
ING: AMENDA dupa Dublarea Platilor, si o MARE Intrebare
ING a avut nevoie de cam o zi pentru a rezolva problema platilor dublate si a readuce lucrurile la normal, insa in urma acestui incident banca a inceput sa si reseteze parolele anumitor persoane, cerandu-le sa le schimbe. Mai exact unii clienti au fost obligati sa-si schimbe parolele formate din litere, cifre, si caractere, cu parole formate doar din cifre, iar impunerea acestei schimbari chiar in ziua unui asemenea incident ridica unele semne de intrebare privind ceea ce s-a intamplat cu adevarat.
„În urmă verificărilor efectuate, banca a emis, în dată de 9.10.2018, un punct de vedere prin care recunoaște faptul că, în data de 8.10.2018, începând cu ora 14.00, ING Bank a identificat dublarea tranzacțiilor efectuate de un număr de 225.525 consumatori, clienți ai băncii, fiind astfel afectate interesele economice ale acestora. De asemenea, ING Bank susține, printr-un punct de vedere suplimentar, emis pe 10.10.2018, că, din numărul total de consumatori afectați, „aproximativ 7.000 de clienți care au inițiat plăti până la momentul remedierii, au fost afectați în mod direct, ca urmare a intervenirii incidentului, în sensul în care tranzacțiile acestora au fost respinse pe motiv de fonduri insuficiente”.
ING este una dintre cele mai mari banci din Romania, iar procentul de clienti afectati reprezinta cam 20% din totalul celor care au contractat servicii ale bancii, deci o cifra destul de mare. Amenda primita de catre cei de la ING pentru acest incident este infima, iar de repetat e putin probabil ca el sa se repete, dar el ramane totusi o pata pe imaginea unei banci care este foarte apreciata de catre clienti, in special de catre cei tineri.