Facebook. Compania americana urmareste prin GPS utilizatorii retelei sale de socializare, iar de data aceasta vorbim despre o recunoastere oficiala a faptului ca face acest lucru, desi in trecut a negat in repetate randuri acuzatii similare. De aceasta data vorbim totusi despre cu totul altceva, deoarece Facebook a recunoscut ca urmareste locatiile oamenilor care sunt marcati ca fiind un pericol pentru companie, sau pentru angajtii care lucreaza pentru ea in diverse functii.
Facebook. Se pare ca exista o echipa de securitate in cadrul companiei care monitorizeaza toate amenintarile care sunt facute de catre utilizatori, fie ca e vorba despre unele facute impotriva altor persoane, companii, institutii, etc. Mai mult decat atat, inclusiv cei care-l ameninta pe Mark Zuckerberg, sau pe lti membri din conducerea companiei, au locatia monitorizata de catre Facebook prin GPS, sau folosind inclusiv adresa IP, in functie de cum e posibil sa fie facut totul.
Facebook urmareste utilizatorii prin GPS daca ii considera a fi o amenintare
Facebook. Nu se stie foarte clar cine anume decide ce utilizatori sunt trecuti pe o lista denumita BOBO, Be on the lookout, insa de indata ce o persoana ajunge acolo, are locatia monitorizata prin orice metode posibile. Cei de la Facebook spun ca folosind infrastructura proprie pentru a face asta, deci e posibil ca datele despre locatie sa fie preluate inclusiv prin WhatsApp, sau Instagram, deci nu doar prin aplicatia proprie pe care o are pentru telefoane mobile.
Our physical security team exists to keep Facebook employees safe. They use industry-standard measures to assess and address credible threats of violence against our employees and our company, and refer these threats to law enforcement when necessary. We have strict processes designed to protect people’s privacy and adhere to all data privacy laws and Facebook’s terms of service. Any suggestion our onsite physical security team has overstepped is absolutely false.
Facebook. Se pare ca numarul de persoane monitorizate e restrans, si s-ar rezuma doar la cere care prezinta o amenintare directa pentru companie, sau angajatii sai, sau cel putin asta au declarat cei din Menlo Park. Facebook a dat si un exemplu de utilitate a sistemului prin explicarea ca a “prins” cativa angajati care in loc sa lucreze acasa, erau la un camping in padure, insa nu locatia a ajutat la descoperirea minciunilor, ci analizarea mesajelor private ale angajatilor.
Facebook. Practic, acum avem o recunoastere oficiala a faptului ca pentru compania americana nu exista nicio limita in ceea ce priveste intimitatea oamenilor, fie ca e vorba de angajati, sau utilizatori obisnuiti.