Apple este in centrul unui proces colectiv initiat in 2013 de catre clienti de telefoane iPhone, si ajuns abia acum sa aiba o dat ala care va avea loc prima sedinta de judecata. Procesul a fost initiat de catre unii clienti cu telefoane iPhone 4, iPhone 4S, iPhone 5 care aveau butoane Power stricate, acuzand Apple ca a vandut telefoanele chiar daca stia ca sunt stricate.
Clientii care au cumparat aceste modele de telefoane iPhone sustin ca butoanele Power integrate erau stricate inca din fabrica, iar Apple a refuzat sa rezolve problema inainte de a le vinde. Apple este acuzata deasemenea ca si-a inselat clientii cu telefoanele pe care le-a vandut cu butoane stricate, dar si ca a incalcat legislatia privind garantia pentru ele.
Apple a initiat in 2014 un program special pentru a inlocui gratuit butoanele Power stricate ale unor modele de telefoane iPhone, confirmand practic faptul ca e o problema cu ele. Apple a pornit aceasta procedura la 10 luni dupa lansarea modelelor, mutl prea tarziu, conform celor care au deschis acest proces impotriva americanilor.
All California citizens who purchased one or more iPhone 4 or 4S smartphones from Apple or a third-party retailer, from June 24, 2010 through October 10, 2011 for the iPhone 4, and from October 11, 2011 through September 20, 2012 for the iPhone 4S, and whose sleep/wake (power) button stopped working or worked intermittently during a one year period from date of purchase.
Apple desigur ca neaga toate acuzatiile, si cu siguranta va incerca sa castige in instanta procesul, dar si sa scape de plata daunelor cerute de catre cei care l-au deschis. Din moment ce a fost nevoie de 6 ani pentru stabilirea datei primei sedinte a procesului, imi vine greu sa cred ca Apple nu va reusi sa scape de el fara sa fie trasa la raspundere.