Huawei a fost prinsa zilele acestea intr-un nou scandal care a avut la baza utilizatorii de telefoane din intreaga lume, acestia avand afisate reclame nedorite in ecranele de blocare, fara vreun avertisment prealabil. Totul a pornit din cauza faptului ca persoanele foloseau serverele Huawei ca sursa pentru wallpaper-urile care erau afisate in ecranele de blocare ale telefoanelor lor, iar chinezii s-au gandit ca a le afisa reclame este o idee foarte buna.
Persoane din diverse colturi ale lumii, in special din Europa, au inceput sa se planga pe retelele de socializare din cauza acestor reclame nedorite afisate de catre cei de la Huawei, iar ele au disparut in destul de scurt timp. Fara a recunoaste in mod direct ceea ce a facut, compania chinezeasca a eliminat wallpaper-urile cu reclame pentru Booking.com, astfel ca utilizatorii au scapat de a le vedea atunci cand isi deblocheaza ecranele telefoanelor.
Problema cea mai mare este ca nu a fost oferita vreo explicatie din partea chinezilor cu privire la gandirea din spatele deciziei de a afisa reclame pe ecranele telefoanelor utilizatorilor fara ca ei sa ceara efectiv asta. Huawei a decis sa faca reclama pe telefoanele oamenilor fara sa le spuna in vreun moment care ii sunt intentiile reale, iar asta nu este o decizie pe care vreo companie ar trebui sa o ia de una singura, fara sa intrebe pe cineva, ceva.
Huawei a eliminat reclamele din telefoanele clientilor
Huawei a reintrat in mod negativ in atentia lumii intregi cu decizia de a afisa aceste reclame pe ecranele telefoanelor clientilor sai, insa practica nu este una tocmai noua pentru pentru producatorii chinezi. De la Xiaomi si pana la Vivo, sau chiar Amazon, din SUA, exista multi producatori care aleg sa afiseze reclame pe telefoanele utilizatorilor, in diverse meniuri, sau ecranul de blocare, pentru a vinde produsele mai ieftin.
In cazul celor de la Huawei nu poate fi vorba despre asa ceva, iar asta pentru ca telefoanele pe care au aparut aceste reclame nu sunt ieftine, deci nu a fost nimic subventionat pentru a motiva afisarea lor. Pe de alta parte, unii au spus ca aceasta a fost o tentativa a companiei de a vedea in ce masura utilizatorii ar tolera afisarea de reclame pe ecranele smartphone-urilor lor, iar experimentul poate fi considerat unul esuat, zic eu.
Huawei avea suficiente probleme inainte ca aceste reclame sa apara pe ecranele telefoanelor clientilor sai, iar ceea ce s-a intamplat acum cu siguranta nu ajuta in vreun fel, dar iata ca totusi s-a intamplat. Fara vreo explicatie clara de la chinezi cu privire la motivele reale din spatele acestei schimbari de atitudine, nu vom sti niciodata daca asa ceva se va mai intampla, sau daca lucrurile vor deveni chiar mai rele.
This post was last modified on iun. 22, 2019, 9:30 PM 21:30