Operatorul Politiei care a preluat primul apel dat de catre Alexandra Macesanu, pentru a cere ajutor, nu a stiut cum sa faca localizarea, si a avut nevoie de o ora si 4 minute pana sa faca asta. Conform informatiilor venite astazi in urma unei unui raport prezentat de catre STS in audierile facute de catre Comisia de Aparare a Camerei Deputatilor, operatorul politiei care a acceptat apelul nu a stiut pe ce buton trebuie sa apese pentru a face localizarea apelului.
Ancheta facuta de catre MAI a dezvaluit ca acelasi operator a avut o atitudine “refractara” fata de apelul Alexandrei Macesanu, dar e incredibil cat de mult a durat pentru a face localizarea acelui apen. Se pare ca politistul nu a stiut cum sa faca localizare acelui apel, la 11:05, cand a fost initiat, atunci fiind generate si datele de localizare, la ora 12:08 el cerand ajutor de la 112 pentru a vedea informatiile, si nici dupa 10 minute petrecute in telefon n-a “aflat”.
Operatorul Politiei NU A STIUT Cum sa o Localizeze pe Alexandra Macesanu
Pentru ca in 10 minute nu a reusit sa se lamureasca privind modul in care poate accesa datele de localizare, operatorul de la politie a sunat inca de 2 ori la 112 pentru a fi informat suplimentar cu privire la procedura. Ultimul apel al operatorului de la politie la 112 a fost facut oa ora 12:32, adica la o ora si 27 de minute de la apelul initial, de 23 de minute fiind nevoie pentru ca politistul sa afle cum poate accesa acele informatii de localizare din sistem.
“În cazul acesta, polițistul din Caracal a așteptat o oră și 4 minute până să se gândească să deschidă aplicația de localizare. După ce a deschis-o prima oară în ziua respectivă și-a dat seama că habar n-are să lucreze cu ea, a sunat înapoi la 112, cei de la 112 au stat 10 minute pe telefon cu polițistul să-l învețe cum să se uite pe calculator. După ce a terminat convorbirea a sunat încă de 2 ori polițistul la 112 să întrebe cum se apasă pe buton.”
Desi operatorul de la politie nu a stiut cum sa acceseze informatiile despre localizare, desi s-a gandit sa faca asta la o ora si 4 minute dupa apel ,ele rau disponibile atat pentru 112, cat si pentru STS chiar de la 11:05. Cum a fost posibila o asemenea desfasurare a evenimentelor e greu de inteles, iar asta in conditiile in care operatorii de la aceste centre ar trebui sa stie cum sa foloseasca toate sistemele pe care le au la dispozitie.
Acum daca este sa fim sinceri, nici Advanced Mobile Location n-ar fi de ajutor atat timp cat operatorii nu stiu cum sa acceseze informatiile pe care le au la dispozitie.
This post was last modified on iul. 29, 2019, 8:16 PM 20:16