BMW, dupa cum prea bine stiti unii dintre voi, cere bani pentru folosirea CarPlay in masinile sale, indiferent de model, si lumea nu prea e multumita. Cei de la BMW cer 80 de dolari anual pentru folosirea CarPlay in masinile lor, iar asta desi clientii trebuie sa plateasca suplimentar pentru kit-ul de conectivitate.
BMW a spus inca de anul trecut ca va fi singurul producator care va cere bani pe baza de abonament pentru CarPlay, insa abia anul acesta lucrurile s-au intors impotriva lor. Pentru ca internetul a inceput sa critice sever BMW pentru decizia sa, compania a explicat ca are nevoie de bani pentru a dezvolta implementarea sa in masini.
BMW cere bani pentr CarPlay pentru ca nu are bani de cercetare si dezvoltare
BMW spune ca are nevoie de bani pentru a implementa CarPlay in masinile sale, atat pe partea hardware, cat si pe partea software. BMW spune ca e nevoie de testare si pregatire pentru ca sistemul CarPlay sa functioneze corect, iar banii pentru tot acest proces vin de la clientii care platesc anual 80 de dolari pe sistem.
“Cele mai noi modele ale BMW (și Toyota Supra cu bazata pe platforma BMW) oferă CarPlay wireless, care, a declarat un reprezentant BMW, necesită hardware diferit în comparație cu configurarea cu fir. Dar, dincolo de hardware, este nevoie de inginerie și testare pentru a vă asigura că CarPlay funcționează corect cu restul mașinii. Cand Apple își actualizează software-ul sau adaugă o caracteristică nouă, există șansa ca un nou fragment de cod să nu functioneze cu sistemul de infotainment existent, necesitând o actualizare; iar wireless CarPlay crește această complexitate.”
BMW face o greseala aici, deoarece o simpla includere in pretul masinilor a pretului catorva ani de abonament ar fi rezolvat problema, iar cumparatorii n-ar fi stiut ce platesc. Oferind CarPlay diferit cu pretul pe 5 ani, de exemplu, inclus in pretul masinii, cei de la BMW s-ar fi scutit de probleme, dar nu, ei vor sa fie speciali.