Orange, impreuna cu o alta companie, a castigat licitatia deschisa anul trecut de catre Serviciul de Telecomunicatii Speciale, STS, pentru modernizarea serviciului de urgenta 112, Licitatia a fost castigata in vara anului trecut de catre cei de la Orange, si compania partenera, insa a fost contestat, si se pare ca problema a fost rezolvata, astfel ca acum operatorul va putea sa duca la indeplinire obligatiile pe care si le-a asumat ca parte a contractului acesta.
Orange nu a fost singura companie care a participat la licitatie, printre cele ofertante numarandu-se inclusiv Huawei, si e extrem de bine ca nu vor fi facute modernizari de catre chinezi, in intregul context al problemelor de securitate. Printre schimbarile pe care STS le-a cerut in caietul de sarcini pentru care s-a licitat anul trecut se numara si implementarea sistemului AML, pentru localizare mai exacta, astfel ca Orange va lucra si la acest lucru.
Orange va MODERNIZA 112, Iata ce SCHIMBARI sunt cerute de STS
Orange a licitat pentru un contract care are o valoare de aproximativ 220 de milioane de LEI, cu tot cu TVA, adica undeva pe la aproape 50 de milioane de euro, deci vor fi facute foarte multe schimbari pentru 112. Mai jos aveti principalele obiective ale acestui contract pentr modernizarea serviciului de urgenta 112, aflat acum in administrarea celor de la STS, iar Orange va avea la dispozitie 24 de luni pentru a duce la indeplinire tot ceea ce si-a asumat.
- modernizarea la nivelul a 40 de județe a infrastructurii hardware și software a SNUAU, prin adoptarea unei arhitecturi care permite gestionarea mai eficientă a situațiilor de urgență și asimilarea cu adaptări minore a noilor standarde din domeniul comunicațiilor de urgență;
- reducerea timpului de așteptare până la preluarea apelurilor de urgență prin distribuirea inteligentă a apelurilor, evitându-se astfel congestiile în situații de creștere rapidă a numărului apelanților;
- intervenții mai rapide și mai eficiente la urgențe prin crearea de capabilități de recepționare a apelurilor de urgență și a informațiilor de localizare asociate, care prezintă un grad de acuratețe mai mare și care asigură localizarea mai precisă a apelanților aflați într-o situație de urgență;
- o colaborare mai eficientă între instituțiile publice care coordonează și gestionează activitățile de intervenție în caz de urgență, prin crearea unui tablou operațional comun, cu detalii relevante pentru luarea deciziilor;
- posibilitatea recepționării și atașării de date suplimentare pe durata apelului de urgență precum transmisii video și de imagini de la locul evenimentului, pentru fundamentarea deciziei de intervenție;
- extinderea accesibilității serviciului de urgență pentru persoane cu dizabilități de auz și/sau vorbire, în acord cu cele mai noi cerințe la nivel european; – asigurarea funcționării facilităților actuale (eCall, SMS 113 etc.).
Orange este cel mai mare operator de telefonie mobila din Romania in momentul de fata, iar faptul ca a castigat licitatia e un lucru foarte bun pentru toti romanii care cer ajutorul la 112. Cei de la Orange au fara discutie atat tehnologiile, cat si capacitatea de a moderniza serviciul de urgenta 112 conform specificatiilor celor de la STS, deci din acest punct de vedere nu pot exista dubii, cum exista in cazul altor firme.
Orange, spre deosebire de alte firme locale, este o companie serioasa, si cred ca inspira mai multa incredere in ceea ce priveste ducerea la buna indeplinire a proiectului fara a face rabat la echipamente, asa cum fac alte companii.