112 va trece printr-o serie de schimbari extrem de importante in urmatoarele luni, Guvernul Romaniei parand sa fie dornic sa implementeze modificarile pe care le-a promis pentru serviciul de urgenta, cel putin la nivel teoretic. Mai exact, Raed Arafat a anuntat chiar zilele trecute 14 masuri de urgenta care vor fi implementate pentru serviciul 112 astfel incat sa avem intr-adevar increderea ca atunci cand cerem ajutorul prin intermediul sau, il vom si primi.
Pentru ca serviciul de urgenta 112 are nevoie si de implementarea suportului pentru tehnologia AML, STS a contactat deja Apple si Google pentru a le cere informatii vis-a-vis de implementarea acestui suport. Se pare ca Apple si Google au primit de la STS informatii generale privind modul in care este generat serviciul de urgenta 112 in Romania, astfel incat sa se gaseasca solutiile tehnice pentru implementarea AML.
112: 14 MASURI de URGENTA Anuntate, Apple si Google Contactate
Chiar daca Apple si Google vor colabora cu STS pentru implementarea suportului pentru AML pentru serviciul de urgenta 112, procedurile in sine vor dura destul de mult, din pacate pentru noi. Totusi, ceea ce ne spun autoritatile acum este incurajator si dezvaluie faptul ca pentru imbunatatirea serviciului de urgenta 112 cei de la STS discuta cu companiile ale caror telefoane au deja implementat suport pentru ele.
Separat de asta, Guvernul Romaniei a adoptat o ordonanta de urgenta care prevede nu mai putin de 14 masuri menite sa imbunatateasca serviciul de urgenta 11, iar acestea sunt :
- generează schimbări în legislația națională care vor permite asigurarea unui răspuns cât mai prompt la urgențele cetățenilor prin îmbunătățirea posibilităților de preluare și gestionare a informațiilor de localizare asociate apelurilor de urgență în vederea creșterii gradului de acuratețe și de precizie a localizării apelanților aflați într-o situație de urgență, astfel:
- reglementează transmiterea gratuită a mesajelor tehnice standardizate scurte asociate apelurilor de urgență, ce conțin informații obținute pe baza echipamentului terminal (inclusiv a celor de tip AML);
- îmbunătățește caracterul de prevenție a prezentului act normativ pe două paliere complementare:
- Este important de subliniat că aceste date de identificare colectate de la utilizatorii de cartele pre-paid vor fi puse exclusiv la dispoziția administratorului SNUAU și utilizate de către acesta în conformitate cu prevederile legale exclusiv pentru salvarea de vieți omenești sau alte situații de urgență.
- permite implementarea tehnologiei de localizare pe baza informațiilor obținute la nivelul terminalului mobil (inclusiv tehnologia de tip AML), care va putea oferi salvatorilor informații de localizare mult mai precise, aceste elemente generând o reducere semnificativă a timpului de gestionare a urgenței și implicit a timpului de răspuns la situații de urgență;
- permite identificarea utilizatorilor de cartele prepaid atunci când apelează numărul de urgență 112, procesarea mai rapidă a urgenței și facilitarea localizării acestor apelanți;
- prin descurajarea apelării abuzive a 112 și alertării false a forțelor de intervenție ca urmare a obligativității înregistrării utilizatorilor de cartele prepaid, neidentificabili în prezent. Alertarea în mod fals a agențiilor specializate de intervenție generează alocări de resurse semnificative, resurse care ar putea salva/trata situații cu adevărat urgente;
- prin majorarea sancțiunilor aplicabile în cazul apelurilor false.