Politia Romana nu a asteptat prea mult dupa intrarea in vigoare a modificarilor prin care se interzice tinerea in mana a telefoanelor mobile la volan, sau folosirea lor in suport auto in timpul mersului, si a inceput sa dea amenzi. Doar in Bucuresti Brigada Rutiera a Politie Romane a aplicat in prima parte a zilei cateva zeci de amenzi in baza noilor reglementari din Codul Rutier, acestea totalizand cateva zeci de mii de LEI.
Politia Romana nu mai da avertismente in legatura cu tinerea telefonului in mana in timp ce conducem, astfel ca vaneaza toti soferii care incalca noile prevederi pana cand toata lumea va sti de pericolul la care se expune. Amenzile pentru tinerea in mana, sau folosirea telefonului la volan, s-au dublat pentru soferi, iar Politia Romana sanctioneaza toti soferii care sunt surprinsi in trafic ca incalca aceasta regula, deci trebuie sa aveti mare grija.
ATENTIE! Politia Romana a Inceput VANATOAREA Soferilor cu Telefoane
Problema cea mai mare cu aceasta situatie sta in faptul ca acum Politia Romana poate suspenda mult mai usor carnetele soferilor care tin telefoanele in mana la volan, deci trebuie sa aveti foarte mare grija aici. O simpla schimbare de banda fara a semnaliza va poate aduce suspendarea carnetului, la fel ca neacordarea de prioritate, blocarea intersectiei, sau chiar depasirea vitezei legale cu 10 KM/h, toate aceste chestii fiind “banale” in Bucuresti, sau alte mari orase.
Politia Romana va fi mult mai dornica acum sa aplice amenzi pentru ca daca in cazul acestor contraventii trebuia sa “isi bata capul” cu o amenda banala, acum poate suspenda si carnete, deci vor fi mai dornici sa-si faca treaba. Cei de la Politia Romana au facut pentru toti romanii si o lista cu unele dintre contraventiile din Codul Rutier care va pot aduce si suspendarea mai usoara a permisului de ieri, iar ele sunt :
- “depășirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
- circulația pe un sector de drum pe care accesul este interzis;
- nerespectarea obligației de a folosi luminile de întâlnire și pe timpul zilei ori a luminilor pentru circulația diurnă, pe autostrăzi, drumuri expres și pe drumuri naționale europene (E);
- depășirea cu 21-30 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
- nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulație sau a direcției de mers, dacă prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;
- nepăstrarea unei distanțe corespunzătoare față de vehiculul care îl precedă, dacă prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;
- pătrunderea într-o intersecție atunci când circulația în interiorul acesteia este blocată;
- neacordarea priorității de trecere pietonilor angajați în traversarea regulamentară a drumului public prin locurile special amenajate și semnalizate, aflați pe sensul de deplasare a autovehiculului, tractorului agricol sau forestier ori tramvaiului;
- nerespectarea regulilor privind depășirea;
- depășirea cu 31-40 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
- circulația pe sens opus, cu excepția cazurilor în care se efectuează regulamentar manevra de depășire;
- depășirea cu 41-50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
- neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roșii și/sau sonore sunt în funcțiune;
- depășirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv și pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic.”
This post was last modified on oct. 13, 2019, 8:58 AM 08:58