AT&T, unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicatii din SUA, si din lume, se pregateste sa vanda trustul de presa PRO TV, pe care il detine prin intermediul companiei CME din Europa. AT&T a devenit actionar major al CME, cu 75% din actiuni, dupa ce a cumparat Time Warner din SUA, iar in urma unor zvonuri de la inceputul anului privind vanzarea PRO TV, iata ca acest lucru urmeaza sa se intample intr-un final, si extrem de rapid.
PRO TV, impreuna cu alte trusturi de presa din cadrul grupului CME, urmeaza sa fie vandut catre o companie ceha numita PPF, ea fiind detinuta de catre cel mai bogat om din Cehia, Petr Kellner. Cei de la AT&T ar putea castiga cateva sute de milioane de dolari, sau poate chiar peste 1 miliard, din moment ce acum CME are o capitalizare bursiera de 1.13 miliarde de dolari, deci va fi nevoie de o investitie serioasa pentru a o cumpara, impreuna cu PRO TV.
AT&T este Aproape de a VINDE PRO TV, iata CINE CUMPARA Postul TV
PRO TV este cel mai mare trust de presa din Romania, dar si cel mai urmarit post de televiziune, cu afaceri anuale de peste 200 de milioane de dolari in Romania, deci ar reprezenta o achizitie foarte buna pentru miliardarul ceh. Grupul de presa CME detine 30 de televiziuni in 5 tari din Europa, mai exact in Cehia, Bulgaria, Romania, Slovacia si Slovenia, deci vorbim despre o tranzactie extrem de importanta pe care o face AT&T.
“Grupul de investiții PPF, deținut de cel mai bogat om al Republicii Cehe, Petr Kellner, este aproape să încheie discuțiile privind cumpărarea unui pachet majoritar de acțiuni la întreprinderile din Europa Centrală Media Enterprises (CME) de la firma americană AT&T (T.N), au transmis jurnalele din Cehia și Bulgaria.”
AT&T ar fi in discutii de ceva vreme pentru vanzarea CME, iar in urmatoarele zile ar urma sa fie anuntata soarta PRO TV, si a celorlalte cateva zeci de posturi de televiziune din cele 5 tari europene. PRO TV a crescut extrem de mult in incasari sub conducerea celor de la CME, iar dupa vanzarea pe care vrea sa o faca AT&T, probabil ca va continua pe un ritm ascendent multumita popularitatii din Romania.
AT&T este cunoscuta in principal ca o companie de telecomunicatii, insa dupa cumpararea Time Warner din SUA a intrat si in segmentul media, dar se pare ca nu a fost multumita de chiar atoate activele.